Monajenten Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Faenfaenfaen! Jeg vasket ALT av ulltøy på feil program, men det meste overlevde, som alt fra Janus og Tom&Trine. MEN de to plaggene fra Nøstebarn har blitt tovet og er fullstendig stiv og krympet:-( Går det an å "vaske dem ut" ????? :-(
~sjiraff~ Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Der er en av grunnene til at jeg kun har hatt ett nøstebarnplagg. Tror nok dessverre ikke det er mulighet for noen redning... (
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Nøstebarn er oppskrytt, klær til barn som ikke kan vaskes er ikke verd å ha.. tovet er tovet.. du kan dra så godt du kan men det hjelper lite.
Monajenten Skrevet 20. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2009 Har kun kjøpt Nøstebarn én gang, og selvfølgelig måtte den ene strømpebuksen bli skitten i dag når jeg skulle vaske ullklærne.. Er ikke så fornøyd med trøyene og longsen, men den strømpebuksen var strikket og utrolig god. Men men, sånt skjer tydeligvis. Har aldri vasket ulltøy feil før, og kommer vel aldri til å gjøre det igjen heller.
*toppris* Skrevet 21. november 2009 #5 Skrevet 21. november 2009 vi liker veldig godt sofa strømpebuksene i ull på spar kjøp;) har du prøvd de?
Mom2Two Skrevet 21. november 2009 #6 Skrevet 21. november 2009 Tror nok dessverre heller ikke at plaggene kan reddes. Ellers enig med lektoren, Nøstebarn er totalt oppskrytt!!
MintCondition Skrevet 21. november 2009 #7 Skrevet 21. november 2009 Prøv å legg de i vann med MASSE balsam i. Strekk de i fasong etter en time eller to, forsiktig. Skyll og vask som vanlig.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. november 2009 #8 Skrevet 21. november 2009 MC's tips har jeg også lært av svigermor (men heldigvis sluppet å prøve ennå) - give it a try )
togutter-08og10 Skrevet 21. november 2009 #9 Skrevet 21. november 2009 balsamtrikset funket ikke på den ene ullbodyen jeg vasket fei fra nøstebarn, dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå