Gå til innhold

Ekkelt med den gutten som døde av svineinfluensa da!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han var ikke i risikogruppen,og hadde ingen symptomer på forhånd!

Dagbladet.no

Tenk å dø så fort av sykdommen da! Jeg tenkte man lå til sengs i flere dager først og ble dårligere og dårligere før man dør! ikke så fort!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik er det. Det er det som gjør den så skummel. Det er som en vanlig influensa for de fleste MEN for noen ender det med tragedie.

Jeg trenger vel ikke si hva mener om fakkeltog mot vaksinene....

Skrevet

Leser du all tabloidpresse ukritisk?

Skrevet

han var i risikogruppen, var bare foreldrene og legen som ikke hadde funnet det ut ennå da han døde. Har kommet frem i ettertid

Skrevet

har ikke leste saken i db, men det er jo skummelt uansett.. for da kan det jo strengt tatt være en del av oss som har barn i risikogruppa uten at vi er klar over det.. eller?

Skrevet

Media har faktisk ikke dramatiser influensaen så mye som de KUNNE ha gjort..I bygda jeg bor så har to barn, 10 og 12 år, vært innlagt på sykehus grunnet lungebetennesle etter influensa.

De ble syke samtidig som flere i familiene deres, men hos disse så ble de bare dårligere og dårligere og da de hadde vært syke nesten 3 uker kom pusteproblemer. Ingen av ungene har underliggende sykdommer, det er sjekket, og det var i et par døgn gansek alvorlig, selv om det ikke gikk så langt som til respirator og kunstig koma... Bor i ei lita bygd, og vil tro at det er mange slike tilfeller når to her har blitt SÅ syke....Men disse har man ikke hørt noenting om....Skal fortelle det var lange dager for foreldre og venner av disse...Etter at medisinering var satt igang, barna ikke responderte på symptomlindrende som ble gitt osv..Kunne likeså gjerne endt med lungekolaps som med bedring. Heldigvis gikk det bra. De er friske fra influensaen, men det ene barnet sliter VELDIG enda med ettervirkning av sykdommen. Vansekr med matopptak og div....

Når man har opplevd det på så nært hol, har unger på samme skole, så blir det man får et annet syn på "denne influensaen som ikke er så farlig for de fleste":.....Man vet jo ikke om man selv, eller ungene er balnt de fleste, eller de uheldige...

Skrevet

Skremmende. Har selv en 11åring som ligger syk i influensa ( trolig H1N1 siden han har vært sammen med noen som har fått dette påvist) , vi har sovet på hver vår sofa i natt siden jeg ikke tørr la ham være alene rett og slett. Vet at sjansen er liten for at han skal bli så syk at han dør, men hvorfor sjanse. Han hadde enda ikke tilbud om vaksine, de to minste er heldigvis vaksinert. Jeg og sønnen går på tamiflu nå, han for å bli raskere frisk, jeg for å forebygge. Men det er jaggu tøff medisin siden den fører til kvalme og litt oppkast.

Skrevet

Derfor oppfordrer FHI til å vaksine,enn all den skremselspropagandaen og synsingen om hvor farlig denne vaksinen er. Hensikten er vel ikke å utrydde befolkningen:) Tror den ikke er så farlig som "folk" skal ha det til, men jeg har vært i tvil pga at den er lite utprøvd. Men tror dette viruset er skumlere.Tar ikke sjansen med ei datter på 2 som har småbarnsastma ( blir tett ved kraftig forkjølelse ) og så har vi en sønn på 2 mnd...

Skrevet

Eg veit om fleire unge, friske mennesker som har blitt så sjuke at dei har havna i respirator, har ikkje stått noko om dei i media heller. Syns egentlig det er heilt greit eg, da hadde det ikkje vore anna enn respirator sjuke mennesker i avisene........

Problemet er at ein kan få viruslungebetendelse og den kan ein ikkje behandle med antibiotika, må gå over av seg sjav. Veit kor ekkelt det er for jenta mi hadde det i fjor....var lagt inn ei natt grunna dårlig pust. Det viste seg i ettertid at ho hadde RS samtidig...... Ho fikk medisiner og det gjekk over. Ettersjukdommar er veldig vanlig etter som eg har forstått, er fleire eg kjenner som har hattt SI og som har slite med ettersjukdommar lenge.........

Mine er vaksinerte nå, har vore i tvil heile tida men etter mykje om og men så fant me ut at det var best å vaksinere........tenk om atte hvis....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...