Gå til innhold

Flere med barn som sover mye? Normalt?


B-612

Anbefalte innlegg

Jenta mi kom for tre dager siden, stor og frisk :) Vi kom hjem fra sykehuset i går, og bruker tiden til å bli kjent. Idag har imidlertid den lille sovet stort sett hele dagen, med unntak av noen minutter innimellom når vi skifter på eller lignende..Jeg har sinnsykt melkespreng, men lille ammer gjerne bare 10-20 minutter hver gang, med ca 3-4 timers mellomrom..Normalt? Flere som har det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp hadde det slik de første dagene jeg også... Måtte stå i dusjen leeenge å massere brystene hver dag for han ville jo aldri våkne.

De sier jo de skal ha mat hver 3-4 time, så kanskje hun får den næringen hun trenger på de 10-20 minuttene?:) Var hvertfall det jeg fikk beskjed om på sykehuset :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjenner det igjen! Tror du kan ta det med ro, barnet våkner nok mer og mer opp ettersom ukene går. Min begynte å mate seg opp etter hvert, så han spiser hele kvelden, og sover 6-8 timer i strekk om natta. Deilig å få sove, men kjedelig for far. Og for meg, jeg sitter mer eller mindre lenket til sofaen hele kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det akkurat på samme viset. Både førstemann og snuppa som kom til verden for ca.3uker siden har vært slik. Med førstemann så ringte jeg mammaen min da mini var 2uker gammel, for å "klage" over hvor kjedelig det var å ha baby, fordi han sov jo bare :D

Nå tyder alt på at snuppa er likedan. Mett og fornøyd. Har hatt en liten økedag, da spiste hun annen hver time fra kl.17 til kl.24, å det var det liksom.

Har litt melkespreng og litt lekasjer på natta, så en god varm dusj er min bestevenn for tiden. Godt å få massert litt ut :) Men det stabiliserer seg bedre etterhvert, det gjorde det med nr.1 og har begynt å gjøre det nå med lille snuppa :D

Nyt at du har en fornøyd unge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh.. jeg fikk veid jenta mi idag, var litt redd for at hun ikke spiste nok siden hun sover så mye.. Men hun har lagt på seg 500 gram siden vi forlot sykehuset for ei uke siden, så jeg trenger visst ikke være bekymret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke gjøre deg engstelig, men det kan hende hun får for lite mat. Har hun avføring hver dag? Det sa de på Ullevaal at de burde etter en 5 dager. Mulig du kan gi litt i tillegg fra medisinbeger, så hun får nok, men det ville jeg spurt helsesøster om. Eventuelt kontakt føden igjen, og få time på poliklinikken for veiing osv,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...