Gjest sug lut Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Norsk muntlig er sjelden skriftlig. De fleste kan ikke skrive, så du kan trygt gå ut fra at de tror det er sånn.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 De skriver det sikkert fordi de tror det er kult og at det er litt styggere enn å si helvete. De er liksom mye sintere om de har en ekstra t i ordet..
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Alle uttaler det vel med trykk på t-en? Tror nok ganske mange tror det skrives slik.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 Syns "hælvete" funker fint. Med tjukk l for ekstra effekt.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #6 Skrevet 20. november 2009 Når noen skriver "helvette", så ser jeg for meg de der kråkeskjæregreiene i Ronja Røverdatter.. Haha.. Uansett, tror de fleste skriver det, for man sier det som regel slik.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #7 Skrevet 20. november 2009 sikkert mange som skriver helvette på samme bakgrunn som de skriver dævver... vil nå jeg tro..
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #8 Skrevet 20. november 2009 hehe samme her egenlig lol sier egentlig "hælvete" selv om jeg absolutt skal bruke det ordet *som plutselig så mye styggere ut på trykk enn det virket når jeg skulle skrive det*.... er absolutt ikke alle som uttaler ordet helvete som et dobbel-konsonant-ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå