Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 hei. gir dere julegaver til barna eller foreldrene som dere får julegaver av? gir dere til alle? eller bare noen? dersom dere ikke får noe av dem?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 hei, i jule og påsketider lager vi jo mye fint som barna gir til foreldrene til jul. Har juleverksted fra novmeber til jul.. Så det er jo på en måte fra barnehagen, selv om det liksom er fra barna. Pakker inn de fine tingene barna har laget og det får barna med hjem til foreldrene. Og det er noen foreldre som gir oss voksne på avdelingen en liten julehilsen til jul. Samme hva det er, det er tanken som teller. (blomster, vin, sjokolade, kaffe, julegodt, pynteting, lys osv).
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Er det egentlig fra barnehagen når foreldrene betaler for materialet?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #6 Skrevet 20. november 2009 hæ, betaler foreldre matrialene til barnehagen? Nei? De betaler lønn til de ansatte som sørger for at ungene har en fin hverdag, og ja, jeg vet de bataler mat til ungen, det er vanlig. Men matrilaer betaler barnehagen og ikke foreldre.......
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #7 Skrevet 20. november 2009 Som jeg tolket spørsmålet, så er svaret nei. Vi gir ikke gaver til barna/foreldrene annet enn ting barna lager. Det er ingen som kjøper gaver fordi de får "julehilsen" fra foreldrene. =) Det ville blitt dyrt og skrekkelig vanskelig i lengden, og ikke gjennomførbart annet enn i små familiebarnehager eller dagmamma tror jeg =)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #8 Skrevet 20. november 2009 WHAT???? det er pengene som barnehagen disponerer som blir brukt til å lage ting. det er INGEN gave til foreldrene. de betaler for dette. og det er ikke som om det ikke er budsjettert med utgifter til slikt. DETTE GJELDER ALLE BARNEHAGER!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #9 Skrevet 20. november 2009 Hvis du bruker fam.barnehager som eksempel, så tror jeg ikke det har noke med økonomi å gjere? For dei har LÅGT tilsk.. ca 60 %... Styrer her tek ut 250' i løn.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #10 Skrevet 20. november 2009 Spørsmålet er kanskje et svar til de innleggene hvor man spør hva man skal kjøpe til de barnehageansatte til jul? For meg er det like feil begge deler. Det skulle ikke være nødvendig å gi barnehageansatte gaver til jul, sommer osv osv. En ting er en oppmerksomhet når barnet er ferdig i barnehagen eller en ansatt skal slutte, men julegaver blir å strekke det for langt ja. Og jeg kan ikke skjønne hva du mener du som sier at abrnehagen selv betaler for materialene som brukes i barnehagen. Barnehagen spanderer ikke av egen lomme.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #11 Skrevet 20. november 2009 nei men herregud så mye flisespikkeri det ble da! barnehagen får tilskudd fra kommunen og disponerer dette selv.foreldre betaler barnehagen og barnehagen disponerer dette selv. men det er vel gaven fra barna deres og ikke fra perosnalet/barnehagen om det er barnet ditt som har laga tingen?SELV om det er materialet som foreldrene indirekte har betalt for? høres ut som om dere er skikkelig negative til at barnehagen kan disponere eget budsjett! hva er saken her egentlig? og nei, ingen barnehager jeg har kjennskap til gir barna/foreldre julegaver fra perosnalet,hvorfor skulle vi det?og om foreldrene har lyst til å gi til oss personalet blir vi kjempeglade for det og setter stoe pris på det fordi det betyr at de er fornøyde med den jobben vi gjør,men det er ikke noe vi forlanger der heller,hvorfor skulle vi det??
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #12 Skrevet 20. november 2009 Jeg syns det blir feil at foreldre skal gi gave til de ansatte. Dette fordi det ikke er alle foreldre som har mulighet til det, eller tenker så langt. Dette kan skape forskjeller blant barna dersom gaven gis åpent. Dersom den ikke gis åpent kan slike gaver skape "favoritter" hos de ansatte. Selv om man har et mål om at alle skal behandles likt og at ingen skal favoriseres kan slike gaver være en medvirkende faktor til at det skjer ubevisst. Skal det gis gaver bør det være samlet fra foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #13 Skrevet 20. november 2009 det er jeg ikke enig i.så profesjonell er vi faktisk at en julegave utgjør ingen verdens ting når det kommer til vårt forhold til barnet.det bare viser oss at vi gjør en god jobb,og er det negativt?heller tenk på at det er en booster for oss til å fortsette jobben vi gjør!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #14 Skrevet 20. november 2009 I barnehagen hvor min mor jobber, får alle ansatte en gave fra alle barna. Dette administreres av foreldrerepresentanten. Synes det høres rimelig tullete ut at hver familie skal kjøpe gave til de de "liker godt" eller til alle ansatte og likeledes om alle ansatte skal kjøpe gave tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå