Gå til innhold

Hvor ofte skal de ha avføring når de begynner med mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla er drøyt 6 mnd og har begynt med grøt, og bittelitt middag.

Hun spiser en full porsjon av grøt. Når hun kun drakk mm kunne det gå nesten en uke etter avføring. Etter vi kom opp i nor særlig porsjon med grøt har hun hatt avføring rett etter grøt hver dag. Helt til nå. Nå har hun ikke hatt avføring på 2-3 dager igjen.

Er det grunn til bekymring? Mener å huske fra storebror at de skulle "levere" hver dag. Når gjøre noen tiltak?

Avføringen har alltid vært very soft/ flytende

Videoannonse
Annonse
Skrevet

E's avføring har vært litt "ustabil" hele tiden og jeg har bekymret meg etter at han begynte med fast føde. Men så lenge det ikke ser ut som hun sliter med noe tror jeg ikke egentlig det er mye å bekymre seg over. E's har vært hard når det da først har kommet så jeg har pleid å gi litt sviskemos i grøten om det har "hopet seg opp". Syns egentlig det er først nå i senere tid at ting har stabilisert seg litt (men nå bæsjer han til gjengjeld opptil 4 ganger om dagen og det er GØRR, hehe).

Skrevet

He-he..vi blir aldri fornøyde ;-). Storebror har alltid bæsja ørten ganger om dagen. Var ikke noe stas når han brukte bleie, men behøvde ihvertfall ikke tenke på forstoppelse.

Ja, ja...det kommer vel. Hun er jo strålende fornøyd selv.

ps. har ikke hatt tid til å gå igjennom kassene i dag, prøver på mandag

Skrevet

har svart deg på småtroll :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...