Gå til innhold

Hvorfor ler dere og kaller folk hysteriske???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er faktisk 23 mennesker som har dødd av denne svineinfluensaen.. Og det bare i Norge. Jada, mange dør av influensa hvert år, men dette er bare begynnelsen.. Klart folk er redde for sitt eget liv og de rundt seg. Er det ikke normalt å bli redd da?? Og når de går ut å anbefaler hele Norge å vaksinere seg må det jo være en grunn til det.

Så slutt å le av folk fordi de er redde for å dø!!!

Det er mer normalt å bli redd enn å ikke bli det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ler ikke av noen som har dødsangst eller annen angst.

Men 23 døde i år av svineinfluensaen er ingen ting mot den vanlige innfluensaen.

Skrevet

Jeg ler litt når friske folk har dødsangst

Skrevet

leg ler HØYT av vaksinemotstandere med dommedagsprofetier og 2012-tankegang..

Skrevet

Jeg ler av dem også :D

Annie 18:24

Skrevet

1824

Hvordan vet du at det er friske mennesker som har dødsangst a?

Synsk eller?

Skrevet

De fleste i Norge er friske mennesker så å ta utgangspunkt i at alle er syke blir for dumt

Skrevet

Det er klasifisert som PANDEMI(omtrentlig def; mange syke, men trenger ikke være dødelig).

Og det at mange kan bli syke samtidig gjør at myndighetene velger vaksinen til alle. Ikke fordi viruset er så farlig, men fordi det er klasifisert som pandemi og smitter lett. En har eget regime når en sykdom klasifiseres slik.

I løpet av en vanlig influensasessong så dør det 1000-1500 bare i Norge, til nå er det vel 5-6 000 som har dødd av svineinfluensaen i hele verden(fra april i år til nå).

Skrevet

Ingen friske som dør - unntatt ved drap eller ulykke.

Skrevet

Og ca 3 prosent av de 1000-1500 er mennesker som ikke regnes som eldre. Ganske mange, med andre ord.

Jeg ler ikke, men jeg under meg over at folk ikke er like riv ruskende hysteriske for andre mer truende sykdommer, eller for å kjøre bil, etc, etc.

Forøvrig har anonym 18.48 rett i det hun skriver.

Skrevet

dør ikke 2000 hvert år av vanlig influensa da?

Eller er jeg feilinformert nå?

Skrevet

Det varierer noe fra år til år. I 1993 var det ca 4000. 3 prosent av disse var ikke gamle som lå for døden osv. Altså ca 120 personer.

Skrevet

Det triste er at ingen snakker om de som kreperer av alkohol og tobakk.

Det er jo langt høyere tall enn skarve tallene fra influensa.

Jada, jeg vet det er "selvvalgt", men likevel.

Skrevet

Den store forskjellen mellom vanlig influensa og svineinfluensaen er jo at svineinfluensaen rammer unge, mens det først og fremst er eldre som dør av sesonginfluensa - selv om mange vaksineres.

Jeg leste akkurat en artikkel om hvordan svineinfluensaen rammet NZ og Australia... Det er skremmende lesning, det er en sykdom som har et helt annet mønster enn vanlig influensa.

Skrevet

Again: Rundt tre prosent av de som dør ved vanlig influensa er ikke gamle mennesker som likevel skal dø. Tre prosent er lite per se, men tre prosent av 1500 er ganske mange mennesker.

SI kalle ny influensa, fordi den tilhører en annen virusstamme enn tidligere sesonginfluensaer. De fleste av oss (bortsett fra mennesker over 65, som har vært borti noe av den samme varianten fra før) er dermed ikke immune. Altså er prosentdelen av yngre mennesker som dør større ved denne influensaen, uten at det nødvendigvis betyr flere yngre mennesker enn før. Det er den store forskjellen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...