Stjerna mi<3 Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Da er jeg kommet hjem fra sykehuset med ei lita jente=) Min fødselhistorie. Natt til Mandag våknet jeg 02.30 med rier, disse kom med 5 min i mellom og varte i over 1 min. kl 06.30 dro vi inn på sykehuset og fikk sjekket åpning. den var da på 2-3 cm. Så vi fikk dra hjem igjen. på kvelden samme dagen hadde jeg så vondt at vi måtte dra inn igjen, denne gangen ble jeg lagt inn med 3 cm åpning. Jeg fikk sitte i badekarret en stud, men da stoppet riene. Så jeg fikk sovetabletter og smertestillende sånn at jeg skulle få sove litt. Kl 05.10 våknet jeg igjen, tok da en ny kontroll av babyen, hadde da ikke hatt rier siden jeg satt i badekarret dagen før. Etter vaktskiftet ca halv 8 så hadde jeg 4 cm åpning. men ingen rier. Jeg og Sambo gikk da rundt på sykehuset i 1 time for å kanskje få startet riene igjen. dette skjedde ikke så kl 10 ble vannet tatt for at riene skulle starte, men de ble ikke veldig hyppige og vannet var missfarget så jeg fikk drypp kl 11. dette gjorde susen. riene ble kraftigere, ikke veldig lange men veldig hyppig. litt før kl 13 så begynte jeg med press rier og 13.19 var jenta mi kommet til verden=) alt dette så ble det bare lystgass, rakk ikke å få epidural. Husker best de ordene barnepleieren sa til meg, hun sa: nå er det en rie igjen så er du ferdig, hadde hun ikke sakt det hadde jeg ikke orket mere. Deilig å endelig ha kommet hjem. prinsessa vår var 3310gram og 49 lang =) Helt perfekt:D
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Gratulere så mye c",) Høres kjempe bra ut:) Når hadde du termin?
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Gratulerer! Blir litt misunnelig på dere som er ferdige... Hehe :-) Kos deg masse!
mom2agirlandaboy Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Oi, det ble en langvarig fødsel! Men gratulerer så mye! Sikkert kjempedeilig å være ferdig og hjemme igjen! Kos dere!
Stjerna mi<3 Skrevet 23. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. november 2009 Hadde termin 19, så kom en dag før.. Jeg synes tiden gikk veldig fort, men husk og spise mens dere orker. for etter fødselen må dere amme rundt en time før dere får mat. så tar det jo litt tid før dere får amme, pga sying og sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå