Gå til innhold

Når begynner man egentlig å tenke på navn, vogn ol??:)


M@msen

Anbefalte innlegg

Hmmm...

Jeg begynte så tidlig sist, men så mistet jeg.

Tenkte at det var greit å få tak i det vi mangler, som er en del siden vi har solgt og gitt bort det meste...Men tør liksom ikke gjøre noe ennå...

 

Har såååå lyst til å kjøpe ny vogn, men vi har en som vi bare kan kjøpe bag til så er den perfekt, men så har jeg liksom lyst på ny...har litt vogn dilla...Men det koster jo penger da, og det er ikke mest med det om dagen...ett stort minus år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brenner også etter å starte handlingen, men tenker også på hvor trist det ville være å sitte med alt utstyret hvis jeg skulle miste ungen.

Men ny vogn skal jeg ha. Dette er første barnet mitt, så da vil jeg ha en helt ny.

Samboeren min mener at vi kan kjøpe en pent brukt, men der steiler jeg.

Min unge skal ha en helt ny og ubrukt vogn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg venter nr 3 og med en baby i hus allerede(8mnd på mandag) så må jeg ha dobbelt vogn og ny seng.. og om jeg får noe annet enn jente, så må jeg ha alt nytt av klær og utstyr. for her er alt rååååsa hehe

 

men jeg venter nok til jeg er nærmere 6 mnd før jeg setter igang noe større shopping.. kjøpte ikke noe før siste 2 mnd med begge jentene mine, for jeg er livredd at noe skal gå galt og at jeg skal sitter her med fanget fult av ting som bare gir vonde minner...

 

men tvi tvi håper jo at alt går fint og at jeg kan shoppe babystæsj om noen mnder :)

 

lykke til alle som en!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo...

Første gang jeg ble mor klarte jeg å vente til det var bare tre uker igjen, fordi jeg hadde det innmari travelt på jobb. Det var tre uker med shopping, til altfor mye penger.

Siden det er 16 år siden og to barn har brukt det, er veldig mye utslitt og mye gitt bort.

Så denne gangen skal jeg begynne å gjøre klart noen uker tidligere, og kanskje se etter vogn seng, stellebord og bilsete på tilbud i god tid før fødselen.

Jeg kommer til å kjøpe nytt, men ikke til full pris....Ikke fordi vi ikke har råd, men jeg er blitt mer fornuftig med åra( høres ut som jeg blir bestemor...)

Denne gangen skal jeg også tenke mer praktisk, å se etter at trekk og kanter som lett kan tas av for vasking og lufting.

Jeg vil bruke bodyer i stedet for skjorter, da sitter bleia bedre og det blir ikke bar mage og rygg når vi løfter og bærer barnet. Siden det er sommer når vi får hjem babyen vår, trenger jeg ikke så mye annet enn bodyer, og skryte-kjole hvis det blir jente...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at fristelsen ble for stor i går da jeg var i byen.

Det endte med at jeg kjøpte en 2 pakning med bodyer og bukser + sokker.

Jeg bare MÅTTE kjøpe det :P

De var så søte og små.

Men selvsagt er tanken på at det kan gå galt og at det da ikke er noe morro å sitte der med babyklær som den lille aldri får brukt.

Jeg prøver å holde motet oppe og koser meg med tanken på å bli mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja fristelsen til å handle er VELDIG stor hos meg og! Jeg må innrømme at jeg har tenkt tanken på å handle vogn på januarsalget, da vil jeg være rundt 12 uker, og det skader ikke å spare litt penger heller. Vet åssen vogn jeg vil ha så da håper jeg den vil komme til en litt bedre pris. Tror jeg må holde meg langt unna barneklær enn så lenge, har en tendens til å gå bersherk på sånne steder hehe.. Så foreløpig skal jeg prøve å holde meg i skinnet, men vet ikke om jeg kommer til å klare det veldig lenge.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg kjem te å utsette å kjøpe ting trur eg.

Må høyre litt rundt om kva som er lurt når eg er offisielt gravid (tenkte å fortelle alle i jula når eg er i uke 12). Er førstegangsfødenende og har ingen peiling på utstyr, he he. So trur det er best eg forhøyre meg fyrst.

Navn har me allereie begynt å snakke om :-)

 

Du som har to gutter veit jo eindel meir ;) So eg ville berre gått for det! Kjekt å handle til ein nykommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er nå 7 + 2 uker å har kjøpt inn bittelitt =p 3 bodyer (både til gutt og jente) , nattdrakt,2 par sokker og en smekke... mn det meste er i rosa, så hvis jeg får en gutt til så får jeg bare spare det rosae til senere el om noen venner får jenter:)

Har også sett på vogn og bestemt meg for en Simo duo vogn om jeg ikke husker helt feil... mn det blir ikke enda :)

ellers har jeg og typen det meste, han har en datter fra før og jeg en sønn så :)

mn moro og se også da, synes jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis dere skal kjøpe vogn ville jeg tenkt på om du skal kjøpe to delt vogn med begg og sportsvogns del i sammen eller vær for seg. noen velger å kjøpe dette i en vogn men velger igjen senere og kjøpe nye og kankje litt mindre sportsvogns del. jeg er vogn med begge deler, og nok ikke brukt sportsvognen så mye, men har bare kjøpt en liten jala vogn ved siden til å bruke på handle turer. men er dyrt å kjøpe vogn med begge deler og så velge å kjøpe en ny sportsvogn fordi den er mindre og muligens bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...