Gå til innhold

Hvor mye har dere lagt på dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 19 uker i dag. Har lagt på meg 5 kg hittil. Er det normalt?

Vet at man gjennomsnittlig legger på seg ca 12- 15 kg i svangerskap. Men finner ingenting om hvor mye man bør legge på seg underveis i sv. skapet........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme her:) d var ett innlegg her på hvor mange kg pr mnd, og da er vi akkurat i rute ifølge den...:)

Skrevet

Jeg er 24+2 i dag og har lagt på meg 13 kg, føler meg tjukk til tider :-P Men er glad for at jenta mi i magen trives og har det godt så får jeg heller få av meg det "ekstra" seinere. Her har du en tabell over gjennomsnitt vektøkning :

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg

Skrevet

0,5 kg. Ikke stort. Har spist vanlig, var mye kvalm de første 14 ukene, og var meget kresen, men spiste ikke noe mindre enn jeg gjør til vanlig- så fremt jeg fant DEN ENE tingen jeg til en hver tid hadde lyst på.

Gikk opp 17 kg med første mann, og tror ikke jeg begynte å gå opp noe særlig før jeg var 19-20 uker. Da begynte jeg riktignok meget ukritisk å spise som en hest for har aldri hatt sånn matlyst før og synes det var vannvittig herlig å kunne ete så masse! Bare ikke like gøy å komme hjem fra sykehuset og få de gamle buksene opp til knea- og det sa det stopp : /

Det er jo rart, for er 18, snart 19 uker og har jo fått mage i tillegg til at jeg har gått opp en behå størrelse. Men kanskje det er "sånt" som ikke veier noe særlig i vekt? ;P

Skrevet

Jeg gikk ned 5 kg i 1 tri.

Har til nå gått opp igjen 2 kg og er i uke 25+5. Skal til jordmor til mandag og regner med at jeg da kanskje har lagt på meg maks 2 kg til, så da veier jeg fremdeles mindre enn da jeg ble gravid!

Skrevet

jeg er også 19 uker, og har lagt på meg 4-5 kg. det er teit, men jeg har skrekken for å legge på meg mye, jeg la på meg 27 kg forrige gang og det var ikke gøy. det var riktgnok en 5 kgs unge og mye vann i kroppen.

dere to andre som var 19 uker, spiser dere mer mat eller mer usunt enn før?

Skrevet

Straks 22 uker og har lagt på meg 9 kg. Spiser ganske mye, for har fått så enorm appetitt!

Skrevet

spiser mindre faktisk og omtrent d samme, men trener mindre. Har trent en del dans, zumba og der er d en del hopp og sprett. sover og slapper av mer da jeg har en krevende jobb,,:)

Bruker mer tid på å kose meg med spill og sånt sammen med de to småbarna jeg har.

Tenkte jeg skulle bynne med svømming

Skrevet

Er også i uke 19 og har lagt på meg 5 kg. Spiser som før, kanskje noen brødskiver ekstra iløpet av dagen. Er veldig plaget i svangerskapet og får beveget meg lite. Erfaringen fra sist var at det var veldig greit å ha noen ekstra kg på kroppen for de raste av etter fødselen da jeg ammet. Gikk opp 20 kg sist og alt var borte etter 7 uker, da begynte jeg å tære på reservene til jeg ble alt for tynn og mistet melken....

Skrevet

Jeg er 25+3 å har lagt på meg 5 kg til nå. bare mage å pupper som har voks:-)

Skrevet

Er i uke 18, lagt på meg 3 kg =)

Gikk opp 12 kg i forrige svangerskap.

Skrevet

Har lagt på meg rundt 1,5 kg, er snart i uke 22. Spiser samme som før sånn ca og er i mindre bevegelse enn før jeg ble gravid siden formen har vært dårlig. Men håper på å klare å gå oftere turer, også har jeg kjempelyst på Zumba!! :)

Skrevet

Er 18+5 og har gått opp 3 kilo. Gikk opp 16 kg forrige svangerskap

Skrevet

Er i uke 26 og har om morgenen gått opp 5 kg, og om kvelden 6 kg ;)

Skrevet

Er ca 13 uker og har gått ned 7 kg. Klarer ikke å holde på maten... :(

Skrevet

Er 27+2 og har gått opp 3 kg.. Syns det nesten er litt lite:S Men jordmor sier alt ser bra ut så:)

Skrevet

Jeg er 14 uker og har ikke lagt på meg noenting. Det er legen min meget fornøyd med da jeg har en del å ta av ;) Så nå bare venter jeg på NÅR det kommer ... ;)

Tror du kan regne det er ganske normalt. Så lenge ikke lege/ jordmor sier noe, så kan du slappe av og kose deg videre i svangerskapet =)

Skrevet

24 uker og lagt på meg 4 kg. Men de som er nokså magre i utgangspunktet (f.eks. 50 kg), bør legge på seg mer.

Skrevet

er i min 26. uke... har lagt på meg 3 kg... har vært nervøs fordi jeg ikke har lagt på meg mer, men jeg har heldigvis hatt litt å gå på, så er kanskje ikke så unormalt? Magen vokser ihvertfall, og jeg kjenner liv daglig...

Skrevet

27+2 og ca.7 kg. Bare på mage og pupper.

Skrevet

er ikke mer en i uke 15 men har gått ned 10 kg... (pga hyperemesis)... Men er greit fornøyd ettersom jeg gikk ned 20 kg i forrige svangerskap ,og det var ingen dans på roser .... =( sku mye heller gått opp 20 kg i svangerskapet en ned eneneste kilo, for man trenger litt å tære på både under fødsel og amming.. menmen...

Skrevet

Jeg er 20+1 og har ikke lagt på meg noe ennå. Jeg syns egentlig det er litt underlig siden jeg spiser godt og koser meg med sjokolade:) Venter bare på at det skal si poff! Jeg la på meg 13 kilo sist..

Skrevet

Er 13 uker og har gått ned 7-8 kg, men skulle ønske det ikke var slik. Er så utrolig kvalm og sliter med å holde på maten. Enda noe at jeg ikke blir kvalm før i 12-13 tida, slik at frokosten sitter :)

Skrevet

Er 19 uker og har lagt på meg 3 kilo. Sist svangerskap la jeg på meg 12 kilo og var nede i min "vanlige" vekt to dager etter fødselen.

Spiser vanlig,men er enda en del kvalm. Regner med at vektøkninga kommer nå som det nærmer seg jul :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...