Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Skjønner egentlig ikke hvordan folk tør å vaksinere småbarna/babyene sine når vi vet så lite.. Mine små fikk ikke vaksine, og er nå ferdige med svineriet.. Kunne vært foruten de dagene, men bedre enn at de har fått i seg noe vi ikke vet nok om syntes jeg..
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Jeg synes det var ganske lett å bestemme at de skal få vaksinen. Man vet mye om vaksinen, og jeg tror den er trygg nok.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Jeg tenker omvendt. Skjønner ikke at folk tar sjansen og IKKE la seg vaksinere. Min søster ligger på intensivavd og er VELDIG syk. Bare her i den lille byen jeg bor er det 8 stk som er svært syke og ligger på intensivavd.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Jeg synes ikke det er noe dilemma i det hele tatt. Mandag får sistemann i familien vaksine, heldigvis!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 Rart å se hvor forskjellig vi tenker Blir helt dårlig ved tanken på den vaksinen jeg, i hvertfall for barna..
soleia Skrevet 20. november 2009 #6 Skrevet 20. november 2009 Har lese ein del debattar om vaksina i det siste, og jo meir eg les, jo meir overbevist vert eg om at det er rett å ta vaksina. Har enno ikkje sett ein motstandar som kan dokumentere påstandane sine om at det er farleg, anna enn å vise til paranoide nettsider som td nyhetsspeilet.no (mykje god underhaldning der) og youtube videoar. Det er konspirasjonsidear på høgt plan. Nei, eg vel heller å høyre på fagfolk nasjonalt og internasjonalt som anbefalar vaksine. Flott at det gjekk godt for familien din Hi, no har de jo fått immunitet mot den nye influensaen. Poenget er ikkje berre at denne influensaen som går no er farleg for ei stor gruppe menneske, men ein er og redd for at den skal mutere og kome att i ei endå farlegare utgåve som vil ta fleire liv, slik som spanskesyka. Denne kom først i ei mildare bølge, for seinare å komme att i to større bølger som tok mange liv, spesielt unge menneske. Ein meiner at dei som fekk den første gangen klarte seg bra då den store bølga kom, fordi dei hadde fått delvis immunitet for det nye viruset. I dag kan me få immunitet vha vaksine i staden for å bli sjuke. Eg er ikkje redd for vaksina, men skjønar at det er vanskeleg for gravide, for ein vil jo beskytte det skjøre livet i magen. Eg kan ikkje skjøne at all den synsinga som foregår her inne kan ha noko godt for seg. Er ikkje så mange her som har god nok fagleg kompetanse til å ha kvalifiserte meiningar om dette temaet.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #7 Skrevet 20. november 2009 Husk at dere ikke får full immunitet gjennom vaksina. Den er jo bedre enn ingenting, men det aller beste hadde vært å få influensaen med det milde forløpet som gjelder for de fleste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå