Gå til innhold

Asker og Bærum vs Rikhospitalet


ønsker en liten en til

Anbefalte innlegg

Jeg har fått plass på Asker og Bærum sykehus, men på grunn av flytting av termin etter ultralyder har jeg nå også fått tilbud om å være på rikshospitalet. Jeg var i grunn veldig fornøyd med ultralyden på Asker og Bærum, men bor så mye nærmere riksen!

 

Jeg er veldig i tvil om jeg ønsker bytte eller ikke, er det noen som har noen gode / dårlige erfaringer fra noen av sykehusene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har veldig gode erfaringer fra Riksen, skal føde der denne gangen også. Men du må dele rom på Riksen, vet ikke hvordan det er på Bærum. Har hørt mye positivt om begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærum har ikke barneleger/barneavdeling. et stooooooort minus.

Skulle det skje noe med barnet ditt så må det bli overført til Ullevål/Riksen for behandling, mens du må bli igjen på Bærum på barsel

Dessuten har Bærum flere tilsynssaker mot seg for tiden.

Og de lar kvinner gå opptil 3 uker på overtid!!! Sykt!

 

Hadde valgt Riksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde på Riksen og er utrolig godt fornøyd med mulighet for å kontakte føden når det er noe jeg lurer på, ultralyden samt muligheten/ønsket de har for å tilrettelegge for sykehusangsten min. I tillegg er sykehuset nytt og pent :) Feks svarte de meg i løpet av få timer på e-post da jeg lurte på noe som stresset meg og jeg ikke kom igjennom til fastlegen min fordi det er influensatid.

 

Personlig vet jeg om for mange med direkte elendige erfaringer på Bærum til at jeg ville valgt det sykehuset uansett. Jeg tror det er ypperlig om alt går bra, men hvis det skjer noe uforutsett må barnet overføres til et annet sykehus pga hvordan de organiserer legebemanningen sin. Her på bim ser det ut til at de som hadde litt vanskelige fødsler ikke vil tilbake til Bærum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...