Musemor med tre søte små Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Noen som har en lett og god oppskrift på kyllingsaus?
Lea Laus Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Til kylling og ris syns jeg peanøttsaus er drit godt:) Kokosmelk Klumpefritt peanøttsmør Grønnsaksbuljong Chili Løk (gjerne litt store biter) Salt Pepper Sukker Jeg pleier å bruke en halv boks med kokossmør, og en halv boks med peanøtt.. Men det letteste er å smake det til! Vi lager jo bare til to pers. Ekstra godt om du steker litt ananas å har ved siden av;)
Lea Laus Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Og spe i med vann om den blir veldig tykk. Og den er aller best dagen der på for da setter løken og chilien ekstra smak.
Musemor med tre søte små Skrevet 20. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2009 Tusen takk ;-) Noen flere???
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 Brun kyllingen i stekepanne. Spe ut stekekraften med evt mer smør, ha i mel og jevn ut med hønsebuljong. Smak til med litt fløte, sterk sennep, kanskje litt pepperrot og worchestershiresaus.
nybegynner07 Skrevet 20. november 2009 #6 Skrevet 20. november 2009 Sitronsaus er kjempegodt til, det er også en ypperlig saus til torsk... Smelt smør og tilsett mel (2-3 ss av hver pleier å rekke til 4 personer). Spe på med hønsebuljong og fløte til konsistensen er passe. La det koke 5 min, smak til med salt og pepper og så tilsetter du 2-3 ss med ferskpresset sitronsaft. Kutt opp gressløk og hiv oppi sausen så ser det pent ut.
Libido- Skrevet 20. november 2009 #7 Skrevet 20. november 2009 Denne er svingod! =) 1 dl hønsebuljong 2 dl matfløte 1 ts sennep, gjerne grov. 2 ss soyasaus fra ica (ica sitt eget merke, viktig) 2 ts maisenna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå