Gå til innhold

Gir dere vann til fast føde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir mme og ha fått beskjed om å gi vann til måltidet.

Dere som ammer - gir dere også vann til fast føde? Eller ammer dere før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gitt begge guttene mme, og det er bare til middag de har fått vann. Til de andre måltidene har de først fått flaske og deretter grøt/brød frem til ca ettårs alder. Da har vi byttet til vanlig melk til måltidene (unntatt middag).

Skrevet

takk for svar. Vil de ikke da spise mindre mat når de får mme før måltidet?

HI

Skrevet

Jo, men væskebehovet er viktigst, og mme har jo næring i seg.

Maten skal komme i tillegg til melk.

Man starter jo gjerne med fast føde når barnet er oppe i 1 l mme pr døgn (da det ikke er anbefalt å gi så mye mer enn det).

Så da gir man samme mengde melk og mer og mer fast føde etterhvert som matbehovet øker.

Du kan finne mye nyttig info på

www.flaskeposten.org (om du ikke har vært der før).

Skrevet

Nå har ikke jeg gitt flaske mer enn en drøy måned, men jeg har alltid tenkt omvendt. Jeg ammet riktignok i forbindelse med måltid da fast føde ble intrudosert, men nå kommer mme i tillegg til mat. Tenker at det ikke er uten grunn at man anbefaler mat, og ikke mme, som tillegg etter 4 mnd dersom barnet trenger ekstra næring.

Det er jo tross alt mat man skal leve av resten av livet, ikke melk. Heller ikke kumelk.

... men når det er sagt, så er nå unger så forskjellig. Her holder ikke melk noe særlig lenge, og han elsker mat (7 mnd). Helt uaktuelt her å basere maten på melk når han som regel spiser dobbelt av vanlige posjoner :-S

Skrevet

Fast føde FØRST deretter melk. (når barna er så store at de spiser fast føde)

Er det som jeg har fått beskjed om av hs og lege iallfall. Drikker de seg mette, blir det ikke mye mat de spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...