Gå til innhold

Jenta mi endelig født!


maipiken

Anbefalte innlegg

Tulla vår kom til verden 3 dager før termin ons 18 nov på Storken.

Den passive delen (før 3 cm) gikk lengre tid enn sist, i og med at det beg mer rett på sist med tablettigangsetting, men selve fødselen gikk ca likt.. bare mye vondere sist. Hele natt til ons hadde jeg korte rier med 20-30 min mellom og på dagen den 18 hadde jeg 2 cm og littt moden hos jm kl 11.. ho tøyde.. effektivt.. i 12 tiden allerede nede i 6-7 min.. i 14 tiden 4-5 minmimellom.. Da vi kom til storken 16.30 hadde jeg 4-5 cm åpning og kl 20 begynte pressriene da jeg var 8 cm. Hadde noen rier uten å presse (uff) og ut kom prinsessa mi 20.36. ) ,

 

Denne fødselen var bedre enn forrige. drømmefødsel

Pustet med rolig gjennom riene halvt sittende oppetter en sakkosekk..Jeg masserte magen og trykte en varm varmepute på magen (fekk brannmerker sa jm;) og sambo masserte rygg Ante ikke at det var så stor forskjell på hvordan stillingen er.. Mye bedre enn sist.. da jeg låg i fosterstilling uten tidssanns(igangssatt).. Prøvde det da jeg kom på sjukehuset.. taklet det ikke. Denne gangen var jeg "bevisst", helt til stede hele tiden... jeg lukket øynene og såg får meg surfing på bølger som det stod i boka.Riene var kortere enn sist og mindre dobbeltrier..Hadde ei fantastisk jordmor på storken som i motsetning til sist prøvde å vise meg ulike måter å gjøre ting på.. fks når hun såg det ikke gikk å presse på rygg, fikk jeg tilbud om fødekrakk.. så klarte å presse uten klipping. litt rift, men ikke mye.. Bedre enn klippesår.. Det eneste som var vondere var pressriene.. får sist hadde jeg en jævlig overgangsfase, så pressriene vart deilige i forhold.. dene gange (tror meg eller ei) så vart de 2 siste riene før pressrien mildere...så pressriene var verre enn sist. men det gikk kjapt og greit å få henne ut når jm førsst fekk overtalt meg til å presse :) Pressrier uten pressing er fælt..

 

dette ble veldig langt, men skriver det jeg tenker... mye tanker... Er veldig glad å være ferdig... Det var selvf forferdelig da det stod på selv med en fin fødsel.. men etterpå er alt så fint..:) og husker best det positive..

 

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hun va 3450gr,50cm og 34 rundt hodet og helt pefekt.reiste hjem til stolt storesøster 16 t etter fødsel. er jo besksforbud..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så masse med jenta!! Du er heldig du som er ferdig!!

Kos dere masse i tiden framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...