elskerlivet Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Når jeg studerte var det en av mine studieveninner som drev å sydde noen fantastiske varmeputer til å legge på vonde nakker og rygger, fantastisk avslappende, Men får ikek tak i henne og husker jo ikek hva dette var, hun hadde en slags innerpute fyløt med et eller anna? kan det ha vært hvetefø? og litt lavendel også et trekk til å ha utenpå som kunne taes av å vaskes. Fryktelig lure som julegaver, enkle å sy selv men det var da hva innerputa skal fylles med??? Noen som skjlnenr hva jeg mener?? Man kunen varme opp puten i mikroen,
Norwegian by injection Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Linnex.no....fantastisk for slike plager ;-)
Miramor Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Jeg syr slike selv. Fyller et smalt, avlangt "putetrekk" (som passer til nakken) med passelig mengde ukokte grøtris (MÅ være de som skal kokes i en time, ikke hurtigris) eller hvetehelkorn (de man får tak i nå støver, så de bruker jeg ikke lenger, men man kan kjøpe hele hvetekorn). Så derfor bruker jeg grøtris. Syr igjen tøytrekket på toppen + at jeg syr et trekk med åpning i toppen som kan vaskes- som jeg trekker over risposen. Risposen varmes i microen i ca 3 min. Av og til har jeg en kopp vann stående i microen når jeg varmer risposen slik at det blir tilført litt fuktighet. Men du heller ikke vannet på risposen, kun la koppen med vann varme seg sammen med risposen :-) Fin gaveide, og kjekk å ha i sengen + på nakken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå