elskerlivet Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Spiste noen fryktelig gode Sara Bernard kaker ifjor og har skjønt at de skal være lette å lage, så de blir det å lage her i år, men så har jeg hørt de finnes med både gult fyll og sjokoladefyll?? Hvem er best husker ikke hva jeg spiste og noen som har noen gode oppskrifter, er vel bare kransekakemase nedert, og smeltet kokesjokolade på toppen, men hver er fyllet??
Snuttemor Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Sarah Bernhardt 1 porsjon 200 g mandler 210 g melis 3 eggehviter Smørkrem: 75 g smør 100 g melis 1 ts vaniljesukker 1-2 eggeplommer 1 ss kakao Glasur: 100 g mørk sjokolade 1 ss smør FREMGANGSMÅTE: 1 porsjon gir ca 16 stykker Slik gjør du Skåld mandlene og tørk dem godt. Mal dem på mandelkvern og bland i melisen. Pisk eggehvitene og bland alt forsiktig. Sett kakene med skje på bakepapirkledd plate. Det skal bli 16-18 stk. Glatt dem på overflaten og stek dem ved 175 grader i ca 15 minutter eller til de er gylne. Bland alle ingrediensene til smørkremen og fordel kremen på undersiden av kakene. Smelt sjokolade og smør i mikrobølgeovn eller vannbad og bre glasuren over smørkremen. Serveres når glasuren er stivnet. Kilde: Kakemonsen
Mammaen til Isak Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Jeg bruker en annen oppskrift, hvor kremen inni lages bla ved at man koker sukkerlake... Jeg kan se om jeg finner den om du er intr. Jeg syns de er absolutt bedre enn de med smørkremen men det er en smakssak. Du finner sikkert ulike oppskrifter om du googler. De lages i tre omganger. Først makronene, så kremen, som skal stå kaldt til dagen etter, så fryses kakene med kremen på til dagen etter, så er det siste prosessen med å dyppe de i sjokolade, før de fryses igjen... De tiner på ca 20min på benken når du skal servere de
Anne-B. Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Jeg er i alle fall interessert i den oppskrifta med sukkerlake, ikke så glad i smørkrem. )
Kåva Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 Er ikke sikker på hva det er i den underste kremen til de min mor baker. Men de er ihvertfall utrolig gode, og mye jobb!!!! Satser på at vi baker de i år å Vi venta ikke så lenge som til dagen etter mellom hver gang vi frøs de. Holder til sjokoladen har stivnet, før man tar på neste lag med sjokolade. Tar en del plass i fryseren mens man holder på da, kan jo ikke sette de opp på hverandre.
elskerlivet Skrevet 21. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. november 2009 veldig interesset, jeg er ikke veldig glad i smørkrem, og var garantert ikke det i de gode jeg spiste..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå