Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 jeg har en sparekonto.fikk 250 000 på den for noen år siden. de skulle brukes fornuftig selvsagt,spare dem ... har nå ikke jobb, men venter på overgangstønad osv (noe som tar sabla lang tid!!!) regningene hoper opp,og har vært nødt til å bruke penger fra den konto..lenge!! sitter igjen med 100 000 og hater meg selv!!! får vondt av å bruke alle penger på regninger osv,siden jeg n å ikke får noe ellers i mnd.men jeg må overleve!!! har så ekstremt dårlig samvittighet......
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Skjønner ikke hvordan du ellers skulle gjort det. Antar du har små barn og må være hjemme..? Hvis ikke hadde jeg nok fått en eller annen drittjobb fort som fy.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 er hjemme med barn,og er det fram til august... j må jo bruke den kontoen bare pga jeg ikke har fått OS osv enda..... dette var penger fra bestefaren min,og jeg føler meg råtten men jeg har ikke andre valg. jeg skal gjøre mitt beste for å bygge opp den igjen når jeg kommer på beina men.... åh... en evig kamp...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Forrige anonym igjen her: Spare til hva da, trange tider? Dine trange tider er jo nå :-) Tror bestefar hadde tenkt at det er i sånne stunder som nå du trenger dem. Begynn å spare når du tjener penger, du. Og slutt å ha dårlig samvittighet for det. Det hjelper ikke til noe!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 sant nok... takk mamma lever i "god tro" at jeg bare har brukt et par tusen....eh.. joa.... et par..nesten hundre.. men jeg skal gjøre mitt beste,for å få det tilbake.. de tenkte ikke trange tider (for slik får jo ikke lov å skje her her..hmm) men de var BARE ment til egenandel i huskjøp +++ jaja.. får tenke framover,og godta det som det er. takk
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #6 Skrevet 20. november 2009 Du får jo etterbetalt OS og alt du har søkt på Da kan du sette etterbetalingen inn igjen på kontoen:)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #7 Skrevet 20. november 2009 Joda, kjipt å ikke få brukt alle penge på det du egentlig ville bruke de på, men tenk hvor kjedelig det ville vært om du ikke hadde hatt de pengene! Hva skulle du da gort?! Også kan du jo tenke på alle de som faktisk ikke har 100.000 på en "buffer-konto", eller noen sinne kommer til å kune spare opp så mye.. Føler deg sikkert litt bedre da?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #8 Skrevet 20. november 2009 Men om du har klart å bruke 150 000 kr netto må du ha vært uten penger lenge. Kanskje purre på nav.
Anne-B. Skrevet 20. november 2009 #9 Skrevet 20. november 2009 Syt og klag. Skal du sitte der og gnukke på pengepungen, og heller gå sulten da? Seriøst, har du ikke inntekt, så har du ikke det, og det er det sparepenger er til; trangere tider!
Prinsesse Kuul Skrevet 20. november 2009 #10 Skrevet 20. november 2009 Hvor lenge har du vært uten penger, da? 150 000 høres utrolig mye ut. NAV har vel en behandlingstid på toppen fire måneder? Men om det har tatt -så- lang tid, så er det jo bare å putte etterbetalingen inn på kontoen igjen
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #11 Skrevet 20. november 2009 joda, altså jeg har ikke brukt nesten 150 000 på dette. som sagt, fikk jeg disse pengene for noen år tilbake, og jeg har 25 000 av de på depositumskonto, og brukt noe av det på bil,og rep. osv. men dette er jo ting mamma allerede vet om. og når de trange tidene begynte, ble det til at man overførte 1000 her og 1000 der for å bare handle, overleve osv..! men gått uten fra nav i ca 3 mnd.. purret 3 ganger allerede... men jeg skal ta etterbetalingen rett inn på konto. det er jo en god start :) jeg skylder ikke på at hele 150 000,- har gått til regninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå