Gå til innhold

Er det BARE far som får komme på barsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 1 år. Blir hun også utestenkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På de aller fleste sykehus gjlr hun det, ja.

Er det virkelig så vanskelig for folk å forstå at det handler om å redusere trafikken av utenforstående på barsel ned til et minimum?

Skrevet

Her er det far eller nærmeste pårørende som får komme på barsel

Skrevet

Ja man får kun ha 1 person med seg på fødselen og den er kun denne personen som får komme på besøk sålenge du er på sykehuset.

Ingen barn heller, spiller ingen rolle om de er vaksinert.

Jeg er helt fortvila over dette da jeg har 2 små som gjerne vil komme på besøk på sykehuset å se mamma og baby, men sån er reglene desverre. Får håpe man er frisk og kan dra hjem FORT :-D

Skrevet

Bare far her også..

Takk Gud for det..

Orker ikke folk rennende inn og ut dagen lang..

Vi er der i hva da, 2 dager? Klarer vel det på egenhånd.

Jeg har også barn fra før, men syntes ikke sykehuset er noe sted for dem å komme for å være ærlig.. Selv om det er barsel og det ikke et sykdomsrelatert på samme måte som resten av sykehuset!

Skrevet

skal bli deilig å bare ha mannen min som kan være med meg, aldri vært innlagt på sykehus før og blir ofte litt stressa av sykehus . da tror jeg det er best for meg å ha mannen min som gjør meg rolig . ellers kan jo alle møte oss når vi kommer hjem igjen.

Skrevet

Jeg synes det er veldig synd. Gleder meg veldig til å kunne vise frem babyen, og synes det var veldig koselig med besøk sist jeg lå på barsel. Hadde en kjapp fødsel, var i toppform etterpå, og hadde en baby som spiste og sov seg gjennom de første dagene... Hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke engang kan ha besøk?

Skjønner heller ikke helt hvordan de skal kontrollere om man tar med seg babyen ut av avdelingen, treffer besøket, og kommer tilbake et par timer senere?

Skrevet

Synes det er bra at man ikke kan ha mye besøk. Spesielt om man deler rom og har hatt en tøff fødsel. Kan bli litt slitsomt om dama i nabosenga har folk og unger på besøk i tide og utide....

Skrevet

På sykehuset i Tønsberg så var det iallefall lov å få besøk av søsken:-)

Skrevet

De fleste sykehus har restriksjoner nå pga. svineinfluensa

Skrevet

Må legge til. sykehuset i Tønsberg tar imot besøk fra hvem som helst, i visitt tiden..

Skrevet

Jeg fatter ikke at dere kan være så korttenkte.

Det er pga. babyene deres at de stenger barselsavdelingene til et minimum med trafikk, første døgnene er de ekstra utsatt for infeksjoner, og særlig lunger og mage.

Jeg nektet mange å besøke første ukene hjemme også pga at jeg ville unngå smitte. Og på føden fikk kun de nærmeste komme hvis de var helt friske.

Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet ditt, annie 15:07.

Hvis du er i så god form og har en baby spiser og sover, hvorfor i all verden skal du da ligge på barsel? Du kan da reise hjem og ta i mot alt besøket du bare orker! Ingen som pålegger deg å ligge på barsel for å kjede deg, må vite.

Har du ingen forståelse for at det ligger svært svekkete og syke kvinner og barn der, som absolutt trenger hvile, og skjerming fra smitte???

Skrevet

15:07 her...

Joda, jeg har full forsåelse for at de som trenger hvile og å skjermes fra smitte får fred og ro på avdelingen.

Og joda, jeg dro et døgn tidligere hjem sist, og er forhåpentligvis i form til det denne gangen også.

Men om jeg tar å triller babysenga med meg utenfor avdelingen, møter besøket mitt i sittegruppene ute i gangen på utsiden av barsel, og går inn igjen når besøket mitt drar så tviler jeg på at det skader noen andre...

Selvfølgelig kommer ingen på besøk med snev av forkjølelse eller sykdom, det sier seg vel selv... Ingen planlegger å utsette et nyfødt barn for smitte med vilje...

Skrevet

15:07:

Ditt hår, dine klær, dine hender, babyen, dens tepper, seng/vogn og annet du måtte finne på å transportere ut og inn igjen, drar med seg smitte fra omgivelsene. Ikke bare fra svineinfluensa, men det meste som kommer i kontakt.

Du må gjerne tvile på at det stemmer og at du kan skade andre ved det, men hvorfor tror du at personalet bruker arbeidstøy på avdelingene? (Hint: de er ikke fordi de er redde for å få blod eller gørr på privattøyet sitt)Tenk deg litt om! Det er slike skjødesløse holdninger og handlinger som gjør at smitte skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...