Gå til innhold

Ville dere latt dette blåse over av seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en kjempekrangel med min mann fordi han er helt fjern etter at han mistet jobben. Han nekter å ta i mot andre jobber, så nå går han bare og dasser. Ikke er han hjemme heller, jeg tar meg av alt som vanlig. Han sitter ute i hagen og røyker, evt sammen med kamerater. Jeg skjønner at han er deperimert pga jobben, men at han er sur og gretten mot oss gir ham ikke jobben tilbake. Og når han likevel skal være hjemme, synes jeg han burde hjelpe til. Vi har to babyer og nok å henge fingrene i! Dette har nå pågått siden september... Jeg har prøvd å la ham finne ut av ting selv, men ingenting er godt nok for ham.

Hva ville dere sagt / krevd av mannen deres om dere var i min situasjon? Er helt blank, jeg. Vi snakker ikke sammen lenger, bare krangler :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm.. ikke lett. er så vanskelig når man havner i sånne vonde sirkler. men tror kanskje det du kan gjøre er å prøve å bryte den vonde sirkelen mellom dere? kanskje invitere han med ut å spise eller gjøre noe du vet han syns er morsomt? man kan jo ikke godta at han bare går å daffer rundt så lenge, men du sier han kanskje er deprimert. så da trenger han kanskje noen til å holde han oppe, noen til å ta iniativ for han etc. når man er deprimert kan dørstokkmila bli ganske lang, og bare små ting kan virke helt uoverkommelige å få gjort. jeg ville nok kjøpt han en oppmerksomhet, tatt han med ut om dere har mulighet for barnevakt og ikke nevnt jobb, økonomi, barn og husarbeid den kvelden i det hele tatt. kanskje prøve å vise han hvor glad du er når han gjør noe, gi han en god klem og si takk? for selv om han er arbeidsledig og har god tid, så kan det være fint å få anerkjennelse når man gjør noe. selv om han ikke gjør mye. skjønner at du sikkert er sint og frustrert selv, og sliten. men en "pause" fra dagliglivet er kanskje noe dere begge trenger. ønsker dere ihvertfall en god helg, og håper dere kan kose dere litt sammen :) for better or worse, husk på d :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...