Gå til innhold

Ang koking av flasker... gjør det helt feil jeg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kokt opp med flasker oppi. Latt det koke litt for så å skrudd av platen og latt flaskene ligge der en stund.

Før jeg har kokt de har de bare vært vasket i maskinen, ikke skylt først heller. Føler meg skikkelig ureinslig akkurat nå!

(leste hvordan det skulle gjøres i en artikkel på siden her..hmm)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri kokt jeg, bare vasket i maskinen. Barna mine lever ennå :o)

(begynte ikke med flasker før de var 2-3 mnd da)

Skrevet

Da er vi to. Er ikke ofte vi koker flasker, men her har vi vasket dem i maskin (evt salo og varmt vann) og kokt dem i vann i ca 5 minutter (tatt dem opp med en gang da). Hva som er riktig måte da?

Skrevet

Sånn gjør jeg også:) Men heller av vannet med en gang også skyller jeg de alltid i kaldt vann før de kokes eller tas i oppvaskmaskinen.

Skrevet

Da har jeg også gjort det feil. Tror faren for sykdom i forhold til flaskekoking er relativt liten altså..

Skrevet

Hvordan skal det gjøres da??

Nå er Lillegutt snart 7 mnd, men må innrømme at jeg er sløv på den vaskinga nå altså.. Bruker ikke annet enn en drikkekopp da vel og merke, men bare vasker den i glovarmt vann (varmtvannet her blir 60 grader fra springen) etter hvert måltid jeg.... Ikke har jeg oppvaskmaskin heller.. Koker den bare innimellom..

Ser ikke for meg at det er noe værre med en skylt (ukokt) drikkekopp en at han ligger og praktisk talt slikker gulvteppet akkurat... :/

Skrevet

Skylte alltid før vask og tok de opp fra det kokende vannet med en gang.

Noe fasittsvar finnes vel ei, men vi ville gjøre det grundig da.

Skrevet

ok godt å høre det da :)

Slik skal det gjøres: skylles i kaldt etter bruk. vaskes, kokes i ti min, tas opp med en gang og luft tørke, og alltid vaske hendene godt før man tar i utstyret når man skal tilbrede maten... *tenke* ikke alltid jeg gjør det heller.

Skrevet

har lest et sted at å koke de i 3min skal være nok?

Skrevet

Har aldri kokt...

Men har heller ikke begynt før ungen var 6 mnd da...

Men når de er så store syns jeg maskin holder.

Nyfødte og premature hadde jeg nok kokt til...og da ville jeg gjort som du skrev jenta i vinden. Skylle, vaske, koke, lufttørke. Og ja, faktisk kokt i 5-10 min

Skrevet

Har aldri kokt de i 10 min. Vi skyller etter måltid. Vasker i zalovann, skyller og koker i ca 3 min. Tas opp med en gang. Tror det holder mer enn nok, tatt i betrakning at storesøster på 2 putter sin smokk (som har vært hvorsomhelst), i snuppas munn. Så lenge det har gått bra, er nok rengjøringa av flaskene bra nok :)

Skrevet

Vasket bedre før, de få gangene vi brukte flaske ja. Omtrent som oppskriften tenker jeg..

Skrevet

Å ikke koke flaskene lenge nok, og i tillegg si at det er helt ok er jo som å si at man ikke trenger barnestol i bilen fordi "vi har jo aldri hatt en ulykke hittil, det har jo gått bra så da kan det jo ikke være så farlig". Dere har jo bare vært heldige! Det er et føre var-tiltak! Det er ikke bakterier hver gang, men de KAN dannes.

Synes det er flott at de lager en artikkel på det, det er nok mange som ikke helt vet hvordan de skal gå frem, men da er det jo ingen grunn til å ikke gjøre det riktig nå :-) Det er ikke så mye som skal til!

For øvrig;

http://www.flaskeposten.org/

Hilsen tidligere flaskemamma på heltid

Skrevet

Ja, jeg skjønner heller ikke det der med at det er greit at ikke flaskene har vært kokt ordentlig..

Skal man koke flasker, skal de jo koke, ikke stå på plata og trekke, som pølser. Kok opp vannet (med eller uten flaskene oppi) og la det koke i ti min, ta opp flaskene/smokkene/tuttene og la det lufttørke. How hard can it be?;)

Anbefales at en koker flasker til barnet er 6 måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...