Gå til innhold

Hvordan snur jeg soving fra 23.30 -11.30 til 20.00-08.00??

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 mnd gammel jente, sovner ikke før halv tolv, sover nesten ikke på dagtid.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Begynn leggingen et kvarter tidligere hver dag eller annenhver dag. Ha faste rutiner hver kveld - gjør det samme og i samme rekkefølgen. Vekk henne litt tidligere hver dag, f.eks et kvarter.

Skrevet

Prøver du å legge henne i senga si i 20-tida, eller lar du henne være oppe lenger?

Jeg har en gutt på drøyt 2 mnd, og denne uka har vi begynt å legge han mellom 19.30 og 20.30. Før det var han nede i stua sammen med oss til vi la oss, selv om det hendte at han tok seg en dupp. Vi hadde ingen problemer med å gjøre denne endringen (men jeg gjorde det forsåvidt fordi jeg merket at han var trøtt og hadde behov for mer ro enn det han fikk i stua), og nå sover han til ca. 03, får pupp og sover videre til ca. 7-8. Han sover forøvrig mye på dagen også, men jeg prøver å passe på at han i hvert fall er våken fra (senest) kl 18 og frem til leggetid.

Som nevnt over her så kan det være lurt å ta det gradvis dersom det er tydelig at hun ikke er klar for å sove i 20-tida. Et kvarter eller en havtimes forskyvning om gangen er nok. De skal jo være trøtte (men ikke overtrøtte) når de legger seg, og å legge en lys våken unge er jo dømt til å mislykkes :) Også er det nok lurt å vekke henne litt tidligere om morgenen for hver dag.

Skrevet

Frøkna mi sov fra 23.30 til 11.30 helt til hun var fire mnd. Da snudde hun helt om av seg selv, var som om nen hadde vridd på en knapp ellerno. Plutselig en dag sovnet hun 19 og sov til 7. Gjør det ennå :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...