Gå til innhold

noen som bruker babycomp/ladycomp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er dere fornøyde? hvor sikkert er det? Hvor mange dager i hver syklus på dere bruke kondom evt være avholdende? Andre erfaringer?

takk for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker babycomp og er kjempefornøyd. Hadde vell ca en uke med rødt lys og resten er grønt. Så kommer jo mensen i tillegg, da holder vi oss borte uansett, men det er jo som regel grønt lys da.

Den skal være 99,99% sikker om du bruker den riktig, dvs måler stort sett hver dag og forholder deg til det den sier.

Fikk ekstakt termin fra den med denne babyen, dvs samme som UL termin og menstermin uten noen forskjell, og du får kjempegod kontroll på syklusen din osv.

grunnen til at jeg valgte babycomp i stedenfor var at den kan du registrere samleie på, slik at du nettopp får en nøyaktig termin når du blir gravid.

søstra mi har brukt den billigste varianten i flere år, husker ikke navnet pearly eller noe sånt? hun er også kjempefornøyd og kommer aldri til å skifte.

det lureste kjøpet jeg har gjort noen gang! og du slipper all den hormonelle dritten stappet inn i kroppen.

anbefales!

Skrevet

Signerer den! Jeg ahr brukt Lady-Comp (forløperen til Pearly) de siste 9 årene og jeg er også veldig fornøyd. Det er som nevnt like sikkert som p-piller om du følger lysene slavisk.

Jeg vil ikke bruke hormonprevensjon selv, og ihvertfall ikek spiral, det høres helt grusomt ut. Kondom er utelukket resten av vårt sexliv, så da er jo dette er glimrende løsning. Det kjipe er at den tar lang sikkerhetsmargin rundt EL (over en uke for min del). Så blir det grønt lys, men da er det ikke mange dagene til mensen kommer. Har jo grønt under mensen og da.

Men når det er rødt må man bruke andre typer prevensjon. Vi brukte da pessar og sæddrepende gele i mange år men så så gikk dette ut av salg i Norge. Så da sitter man igjen m kondom da.. Og hvis den sprekker så er man jo ille ute. Kan jo bruke kondom + hoppe av i svingen da. Personlig ahr vi bare brukt hoppe av i svingen-metoden de siste par årene, selv om jeg vet det ikke er helt trygt. Men kondom er bare så mye styr og sambo hater det.. Sukk- antar det perfekte prevensjonsmiddel ikke finnes.. Men- dette er ihvertfall det desidert beste av de jeg vet om!!

Hvis du begynner å bruke dette, husk en ting: Gult er det samme som rødt! ;) Tok en råsjanse en gang jeg hadde lang periode med gult lys. Jeg trodde bare jeg ikke hadde EL den måneden for det skjer i blant, og da får man kun gult, sto det i bruksanvisningen. Vi tok en sjans da- og jeg ble gravid.. Viste seg at EL måtte ha hengt seg opp med 2 uker da (hadde sex da omtrent da jeg skulle hatt mensen). Resultatet er ei blid jente på 7 år! Men vi har lært av den episoden- kun sex uten å hoppe av på grønt etter det. og da har alt gått fint.

Får bra oversikt over ssyklusen og den har gitt meg mer nøyaktige termindatoer enn det lege og UL har gjort:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...