Gå til innhold

Si meg hvordan du bor, og jeg kan si deg hvem du er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere enig i dette utsagnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel an på. Hadde vært spennende og fått en sånn analyse gitt.

Skrevet

Kommer nok an på om du bare skal vite om det er hus eller leilighet?

Får du full oversikt over stilen innvendig, så kan du nok si en god del om personene.

Skrevet

Tror ikke det stemmer for alle. Først så bodde jeg i en liten trang leilighet i en liten by. Så kjøpte jeg mitt eget hus med 3 soverom, stor hage osv. Så fikk jeg et jobbtilbud jeg ikke kunne takke nei til i Oslo. Så nå bor jeg i blokk :) jeg er fortsatt den samme personen :)

Drømmen er jo å kjøpe mitt eget igjen, gjerne et rekkehus, da enebolig i Oslo er altfor dyrt for meg.

Skrevet

Få høre hvordan dere bor da..:)

Skrevet

Nei, det tror jeg nok ikke.

Det fleste her bør vel ha lært at man ikke skal generalisere?

Skrevet

Tenker mer på hvordan folk har det innvendig, spesielt stua.

Om du bor i leilighet eller hus, eier eller leier trenger vel ikke ha så mye å si:)

HI

Skrevet

Ja i stua er det en sort skinnsalong kistebord bilder på veggen,teppe

Spisebord i furu ja hva skal man skrive hva vil du vite liksom ??

Skrevet

Jeg tror omgivelsene har vel så mye å si for hvordan man er... Vi har kjøpt hus en halvtimes kjøretur fra byen for å få flere mål tomt, stort hus, privatliv... Jeg hadde aldri i livet overlevd i en blokkleilighet eller i et trangt, lite rekkehus hvor hele nabolaget tråkker forbi og ser rett inn i hagen.... Privatliv og ro og fred er veldig viktig for meg, og stedet vi bor på gjenspeiler jo dette....

Skrevet

At du ikke er så opptatt av å følge moten på interiørfronten.

Så tror jeg at du er et sted mellom 25 og 35

Jobber i kommunen, på en ikke-overbetalt arbeidsplass

Uansett så har plassering, fargen på vegg, gulv og tak, belysning også mye å si. Og du sier bilder - bilder av hva? Skeidar-maleri, ekte maleri eller familiebilder?

ikke hi

Skrevet

Hihi det samme sa jeg da jeg bodde i hus :) hadde aldri overlevd i blokk..hehe.. men nå måtte jeg sette min økonomiske situasjon foran dette behovet for å bo i hus.

Skrevet

Nei. Greit nok at man endrer seg litt med årene, men så ulik er en vel ikke om man flytter på seg?

Skrevet

ok... jeg har liatorp bokskap fra ikea, spisestuebord i resirkulert treverk fra living, ikeastoler som jeg har malt svarte, hvitt lack bord i tv-stua, og billy bokhylle.. hva sier det? :-)

Skrevet

Stua vår har lyse vegger, parkettgulv, mørk sofa fra bohus, noen pyntelamper, 3 bilder fra kremmerhuset/bohus, sikkert 10 familiebilder, lyse gardiner, bokhylle, vitrineskap, egen lekekrok til ungene...er glad i telys og lysestaker i ulike varianter.

Hvem er jeg?

Skrevet

12.29: du liker å ha det enkelt og ryddig rundt deg, moderne og praktisk:) Du er i 20-årene.

Skrevet

Innredningen sier jo noe de som bor der. Jeg kjenner noen mennesker som ikke bryr seg om å kjøpe nye møbler, male veggene med andre farger eller bytte ut et slitent, gammelt kjøkken. Den leiligheten hadde plaget meg hver eneste dag og jeg hadde klødd i fingrene etter å ha endret alt. De bryr seg ikke om det og bruker tiden og pengene på andre ting.

Selv har vi nesten bare nye møbler etter flytting, har tidligere malt og pusset opp i varierende grad ofte.

Tror man kan si at mennesker ihvertfall prioriterer ulikt, har ulike økonomiske muligheter og har ulik smak når det kommer til innredning.

Skrevet

Okay, jeg kan bli med på denne:

I stua står det en 52 tommer flatskjem på på tv benk fra skeidar.

Så har vi en hylle fra skeidar i samme serie (tror den heter ambari).

Sofa bord også fra skeidar. Nesten samme serie tror jeg.

En stor koksgrå sofa med sjeselong.

Et stort vinterbilde fra hytta over sofa, malt av min samboers bestemor.

Ellers kan jeg nevne belysning fra Ikea og grå gardiner fra kid.

Hvem er jeg?

Skrevet

Å, jeg glemte å nevne at stuen er malt hvit, men har en kontrastvegg (bak tv'n) i grå.

Ano 12:51

Skrevet

15.21: du er i 20-årene tipper jeg, dere er glad i å se på tv, film (kanskje mannen din liker fotball), dere liker å ha ting som matcher. Bildet fra samboers mormor har sentimental verdi, dere er familiekjære.

Bare gjetter:)

Skrevet

Stua er på ca. 50m2, under oppussing, men har fått fargen Lys Antikk på veggene.

Interiøret er en miks av Ikea, Jysk, Skeidar, loppis og arvet.

Beige stoffsofa 2+2 seter + puff.

Lyse lange gardiner uten gardinbånd.

Resten av huset er 50/50 med 70-tallsinteriør, og noe oppussing med 90-tallsfarger. Badet er nytt.

Halvpart av tomannsbolig over tre plan i rolig boligfelt.

Skrevet

12.56 her igjen. I stua henger det en 42" plasma, og ingenting annet på veggene. (har ikke kommet så langt)

Skrevet

Som oftest, fordi du presenterer deg selv gjennom tingene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...