Gå til innhold

Vondt i hodet!! =( Tror det sprenges snart! Tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri i hele mitt liv hatt så vondt i hodet før.. Er syk, muligens svineinfluensa. Og hodet mitt sprenges.. Vet ikke om jeg skal stå, sitte, ligge eller hva for at det skal bli bedre. Tar 2 paracet med 5-6 timers mellomrom pga babyen.. Men føler ikke at det hjelper stort!

Drar jeg til lege får jeg vel ikke noe annen behandling.. Men det er såå vondt at jeg kaster opp=(( Ååååh..

*sutre sutre*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sug på isbiter. det kan hjelpe hvis hodepinen har noe med bihulene å gjøre.

Skrevet

Uff da....( Hørtes ikke noe godt ut.. har aldri hatt vondt i hodet før.

har ikke noe annet tips enn å ikke sitte foran pc-skjermen....:)

Skrevet

Ibux virker bedre på meg iallefall. Et varmt bad kanskje? Da får du slappet litt av. Sitt iallefall i mørket og ikke ved dataen.

Skrevet

Legg kalde omslag på pulsstedene og over pannen.

Altså på armene og halsen og pannen.

Har du ice gel kan du smøre det i pannen.

Har du andre ubehag?

synsforstyrrelser

feber

hoste

vondt i magen???

Skrevet

Legg deg under ett teppe/dyne - Ha også hodet under, da blir det helt mørkt.. Til slutt sovner du, og vil faktisk våkne litt bedre..... Eneste som hjelper på meg.

Tabeletter hjelper ikke på meg hvertfall når det er såpass vondt.

Lykke til - god bedring

Skrevet

Har feber og hoste.. Vondt i magen fordi den nesten er tom.. Klarer ikke sitte lenge forran pc eller tv. Men nå klikker det virkelig for meg snart.. Jeg klarer ikke mer! Aldri hatt så vondt i hodet i hele mitt liv jeg.. Plagdes en del med migrene da jeg gikk på ungdomsskolen, og det kan jeg ikke huske var så vondt engang!

Alt presser på. Ørene, øynene, nesen og har vondt i halsen innimellom bare..=/ Aner ikke hva det kan være jeg..

Bruker nesespray, og paracet. Ibux skal jo ikke gravide ta....

Tenkte å prøve å ta en dusj nå, prøvde det i forrigårs også, men kasta opp=((

Skrevet

Man skal IKKE ta Ibux under svangerskap.

Men for de som ikke er gravide så er kombinasjonen ibux og paracetamol svært god.

Slå av pc og eventuell tv, om mulig litt mørkt rom og hvile. Pass på væskeinntaket.

Paracetamol annenhver time er å overdose, ikke ta oftere enn hver 6time og max 1g.

Skrevet

beklager, jeg leste feil..hehe....har ikke sovet i natt pga barn med SI...

Skrevet

Annenhver time tar jeg ikke da.. Tar hver 5-6 time.. 2 stk.

Skrevet

Ring legen og forklar situasjonen. Kan jo hende de kan gi deg gode råd,eller ta deg inn for å sjekke blodtrykket.

Har du høyt blodtrykk kan du bli ganske dårlig.

Hvor langt er du på vei?

Tenker litt på sv.forgiftning og jeg da.

Skrevet

Er 13+1 i dag. Så tror ikke det er sv.sk.forgiftning... Er jo i dårlig form, har vært det siden søndag. Er jo mest sannsynlig SI eller bihulebetennelse. Men når skal fa*n skapen gå over egentlig??

Skulle vært på bedringens vei nå da eller?

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Ville kontaktet lege om du er gravid og mistenker SI, siden du da er i risikogruppe...

Ellers hjelper det ofte med en varm dusj. Det kan også hjelpe å holde hodet over en kjele med kokende vann om det sitter i bihulene... Drikke masse masse vann, legge isbiter i pannen og tinningen... eterisk olje av lavendel kan gnies på tinningen, pleier å hjelpe meg, men vet ikke om du kan bruke det når du er gravid...

Gjest amandine
Skrevet

Kom deg til lege med en eneste gang! Når det er noe som er uvanlig for deg kan jeg ikke fatte at du spør om råd her? Og sterk hodepine utover normalen er ikke noe å ta lett på. Det er fo reksempel sånn det føltes å få slag.

Og ellers; god bedring!

Skrevet

Seriøst?? Slag?? Regner med at når man er syk, og får en sykdom man ikke har hatt før, så kan man få andre symptomer enn det som er vanlig ved en annen sykdom som man har hatt.

Takk=)

Skrevet

Uvanlig sterke migrenelignende hodepine bør man få sjekket hos lege hvis man ikke har en migrene diagnose fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...