Gå til innhold

Mobbing av ektefelle like ille som fysisk vold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare måtte si i fra til min manns kamerat i går kveld fordi jeg syntes han behandlet kona si skikkelig dårlig. Han satt og kalte henne ei dum fitte, og sa at han måtte bare le av henne for hun ringte til ham og ba ham komme hjem for å hjelpe med tvillingene. Hun gråt faktisk i telefonen, og der satt han og laget grimaser til telefonen i stedet for å høre etter... Og så skrudde han av telefonen... Og sa at hun var så teit, tenk å sutre i telefonen bare fordi hun ikke taklet å ta seg av ungene selv...

Jeg spurte ham om han virkelig synes det var greit å mobbe henne, men han syntes ikke at det var mobbing. Han syntes ikke at de passet sammen fordi hun hadde vist seg å være dum, umoden og barnslig. Hun hadde revet av ham brillene fordi han sa dette til henne, og faktisk slått ham på skulderen!

Så da lurer jeg på hva du mener om følgende:

1. Er det greit å behandle partner dårlig fordi man ikke føler at man passer sammen lenger?

2. Er det verre å slå noen på skulderen / rive av brillene enn å trakassere dem over tid? (Han ville anmelde henne for dette...)

3. Er denne mannen en drittsekk? Eller er det hun som er fæl som sutrer i telefonen og ber mannen sin komme hjem?

Jeg stakk hjem til henne i går kveld for å se hvordan det gikk og fikk hele historien. Av en eller annen grunn ville hun ikke flytte for hun mente at de kunne få det fint om han bare begynte å respektere henne. Tror dere det er håp? Syns det er rart for de var liksom det perfekte paret før de fikk barn, men det snudde helt plutselig :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De virker like barnslige begge to og jeg synes synd på barnet som har slike foreldre som ikke vet å oppføre seg

Skrevet

Psykisk vold er like ille, om ikke verre. (Selvsagt er vold der dama\mannen er blitt banket opp og er skadet ille, ) Men den smerten går over etter en stund, den psykiske smerten går ikke over så fort!

Det er ikke greit å behandle partneren sin slik fordi at man ikke føler at de passer sammen lengre! Da gjør man det heller slutt! Han høres bitter ut.

Han høres lite god ut! Og syns ikke hun sutret i tlf. Vet jo ikke hele historien her, men går utifra det du har skrevet. Han høres ut som en dritt!

Jeg tror nok at forholdet kan fortsette, men da må han skjerpe seg! Kanskje familierådgivning hadde vært lurt? Ellers så kan jeg ikke skjønne at hun vil være sammen med en mann som behandler henne slik!

Skrevet

Han mishandler henne.......

Og han føler ikke at det er feil fordi det er han som står for mobbingen(psykisk mishandling), og da føler han jo ikke at det er fælt.

En som blir slått, såret eller mishandlet slik, husker. Men den som utfører dette, husker det oftest ikke. Dette fordi en "lettere" husker dess mer skade en får. Den som slår blir ikke skadet..... Og det er mange måter å bli skadet av andre på, ikke bare fysisk.

Min far var tidligere "flink" å komme med negative og sårende kommentarer/stikk til meg. Han husker ikke å ha gjort dette. Men jeg husker.

Skrevet

Oi, det var en barnslig mann. Kanskje han skulle vurdert å stille opp på hjemmebane? Har hun fødselsdepresjon? Det hadde jeg, og da gråt jeg flere ganger i telefonen for å få mannen til å komme hjem og ta ungen. Han kom med en gang jeg trengte ham. Jeg kunne også funnet på å rive brillene av mannen min da, men nøyde meg med å smelle med dørene et par ganger. Ikke alle mannfolk er særlig forståelsesfulle, og det synes jeg er trist. Noen burde lære ham om oppførsel. Jeg hadde reagert skikkelig om jeg så noen være så nedlatende mot kona si. Og jeg hadde vært så lei meg hvis min mann var slik. Tror ikke jeg hadde forlatt ham likevel, særlig hvis det bare hadde pågått en liten stund...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...