Gå til innhold

Hvem er vi her inne?


Samsyn, Camilla og Therese

Anbefalte innlegg

Jeg er 34 år, bor i Oslo og fødte datter nummer 2 på A-hus 4 november :-)

 

Vitale mål på lillemor ved fødsel var:

3460 gr

51 cm

36 cm hodeomkrets

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra dato! Jeg fikk også en liten jente 4.nov!!

Fødte på rikshospitalet i Oslo, og jeg er for øvrig 33 år.

Hvordan går det med amming, soving og alt annet som hører med?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med samme dato :-)

Her så går alt helt strålende, enn så lenge hehe

 

Hun spiser godt, hver 3 time om natta...skulle helst sett at hun kunne ha litt lenger mellom måltidene på natta, men hun er flink til å sovne etterpå så skal ikke klage :-)

Ammingen går også knirkefritt, har funnet ut at jeg har ammevennlige brystvorter hehe.

 

Storesøster er kjempeflink og stolt. Har ikke vært tegn til sjalusi rettet mot lillesøster. Eneste er at hun kanskje er litt mer mammadalt enn hun har vært, men det er jo bare litt kos også :-)

 

Ellers så er lillesøster kjempeflink til å finne søvnen sin selv. Husker det var værre med storesøster når hun var liten. Lillesøster kan ligge våken på sofaen og så sovne helt uten et kny...herlig! Og om nettene så ligger hun og "knirker" litt før hun sovner etter ammingene :-)

 

Så fortsetter det slik som dette så er dette bare en eneste fryyyd :-)

 

Hvordan går det for dere? Er det første barnet?

Husker at det var en vanvittig overgang fra 0 til 1 barn, ikke like stor omveltning fra 1 til 2 føler jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det også strålende. Det er første, så tilværelsen er absolutt skrudd opp ned, men vi bare koser oss!! Heldigvis er pappan hjemme litt over en måned fra jobb, - det er genialt synes jeg, så vi deler alt og det gjør at vi kan dele på oppgavene og sove litt på skift hvis det trengs:)

Ammevennlige brystvorter her og:) Ammingen går over all forventing, nesten av seg selv. Har mange venniner som har hatt mye trøbbel med det, så ble nesten overassket over hvor bra det har gått, hehe.

 

Ellers har jenta vår begynt å sove mye mer på natta den siste uka. Nesten 5-6 timer i strekk. Vi prøver å holde henne litt mer våken på dagen, men føler oss litt slemme av og til, for hun vil ofte bare sove og sove...

Har du foressten begynt med smokk eller flaske? Litt usikker på om det snart skal innføres...merker blant annet at hun har et stort sugebehov.

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå heldige du som får sove 5-6 timer i strekk om natta....her går det fortsatt i ca 3 timer mellom ammingene, men håper jo det blir litt lenger etterhvert :-)

Ja, det er mange som sliter med å få igang ammingen, her så gikk det problemfritt fra første stund med begge to, så har funnet ut at brystvorter som ligner avent tuter er tingen hehe

 

Lar lillemor sove det hun vil på dagen, har erfart at søvn avler søvn så å holde henne våken kan ha motsatt virkning. Det vanskeligste å få til å sove er en overtrøtt baby....slik var det iallefall med storesøster her i huset :-)

 

Vi øver litt på flaske også, har gått strålende. Storesøster var umulig å få til å ta flaske så var litt overrasket over hvor fort lillemor tok den. Skal på jentejulebord 12 des, så må fortsette å øve litt mer på flasken slik at pappan ikke får totalt hetta når han er alene med henne :-)

Smokken er også relativt innøvd, hun har et enormt sugebehov til tider og jeg nekter å fungere som smokk. Men hun kan fint sovne uten den også, er mest når hun har litt magevondt at den er veldig god å sutte på :-)

 

Ellers så drikker jeg mengder med Fenikkel te, den hjelper mot luftsmerter i magen på de små. Det gjør at jeg kan spise nesten hva som helst uten for store problemer for lillemor. Glemte å drikke det her en dag og jaggu fikk jeg svi for det dagen etterpå gitt...så ikke tvil om at den hjelper :-)

Den gir dem ikke mindre luft i magen, men den gjør at luftboblene som de har i tarmene sprekker opp og blir mindre og dermed ikke så vonde å få gjennom systemet :-) Anbefaler 2-4 kopper av den daglig mellom amminger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...