Gå til innhold

Jenta mi på 4 md har blitt så veldig skeptisk til andre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun hyler tvert de snakker til henne, kun søsteren min hun ikke reagerer på. Så er det helt greit med en gang hun kommer til pappa eller meg. Er dette normalt, hun er jo liten, trodde ikke de brydde seg så mye om dette enda?

Linda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt at barn har en skeptisk periode. I følge en av bøkene i hylla her kommer denne perioden normalt ved 8 måneders alder, men dette er jo helt individuelt. jenta mi kom faktisk i den skeptiske perioden da hun var tre måneder, rett etter dåpsfesten, heldigvis, for hun skrek bare noen andre enn meg eller pappaen tok i henne. Og hun som egentlig var vant til å bli "sendt rundt" når vi hadde besøk. Denne perioden varte til hun var ca 6 måneder gammel, da var det plutselig greit å sitte på andres fang igjen, greit å kose med besteforeldre og snakke og tøyse med fremmede.

Du må nok bare la henne få lov til å være skeptisk nå.

Skrevet

Å så godt å høre at jeg ikke er alene om å ha en slik en i hus :)

Lille gutt er 4,5 mnd og har de siste ukene fått "lippen" når andre holder ham, han titter seg forskrekka rundt i rommet på jakt etter meg før han setter i et vrææææl. Han er redd nye folk.

Ei venninne skulle passe ham litt i dag, og da kom lippa fram igjen. han skreik litt og jeg måtte trøste ham. Fant så fram flaska og hun overtok matinga. etter dette gikk det bra :)

Håper det snart går over. Ikke så festlig for besteforldrene at han skriker når de holder ham

Skrevet

Er helt normalt at bayer har en periode med fremmedfrykt.

Når denne kommer er helt individuelt fra baby til baby. Noen får den tidlig, andre senere.

Hos oss så var besteforeldre "på prøve" i to mnd før hun lot de holde henne uten at hun gråt. Men det går over.

Skrevet

Gutten min ble livredd alle andre enn meg og pappan da han var 2 1/2 måned. Alle sa "pøh, det er altfor tidlig" osv.. men han var helt tydelig redd, hylskrek og ville bare tilbake til oss... Sluttet å gråte med en gang han kom tilbake i armene mine eller pappa.... Det gikk litt i rykk og napp, men han er mye bedre nå, 7 måneder gammel. Han er fremdeles litt skeptisk, dvs. ikke heelt fortrolig, men gråter ikke lenger og virker ikke livredd, bare som sagt ikke helt fortrolig.. Nå er han også mer redd for noen enn andre, f.eks noen med dype stemmer, busende fremferd osv..

Jeg har lurt på om han "er sånn" siden alle hele tiden har sagt at det er altfor tidlig for den skeptiske fasen eller fremmedfrykten, som jeg har følt at det har vært.. så, jeg er spent på hva som skjer nå når tiden hvor babyene gjennomsnittlig går gjennom denne peridoen.. jeg mener, om det kommer igjen, eller om han liksom er ferdig med det.

Det er jo sånn at babyer er forskjellige også... så.. jeg tenker at det viktigste er å ikke presse babyen til å sosialisere mer enn h*n ønsker... Svigerfaren min har vært inne på at gutten min må _lære_ å omgås andre, og at han bare må skrike fra seg osv, noe som har irritert meg... gutten skal IKKE skrike når det ikke er nødvendig!

Litt godt å høre at det er andre babyer som har hatt det samme som min:_:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...