Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Prøve å gjøre historien så kort som mulig.... Jeg leier et gammelt hus som "alt" er galt med og nå har jeg sagt opp. Og fikk tak i nye leietagere selv med utleiers tillatelse. Men huset ble kjøpt opp av et firma i august og alt ble bare tull fra dag en. Vinduer ble ikke skiftet som lovet, vann flyter opp i kjeller, huset er iskaldt, en do som tetter seg rett som det er, utleier er umulig å få tak i.....osv Fikk ikke tilsendt noen ny husleiekontrakt med dette firamet, kun et brev via utleiers advokat om at de hadde kjøpt opp firmaet og at jeg kunne leie videre som avtalt. De hadde glemt å skrive på kontonummer husleien skulle inn på, så jeg ringte utleieren. Nei dette vet ikke jeg fikk jeg til svar...du får ringe advokaten. Joda....det var lettere sagt enn gjort. Så kom første purring på husleia....og jeg hadde ennå ikke noe kontonummer. Jeg ringte advokaten og snakket med kontordamen. Hun viste heller ikke kontonummeret, men skulle gi beskjed til advokaten at han skulle skrive dette i en mail til meg. I mellomtiden gikk jeg over på trygd og dermed vesentlig ned i inntekt pluss at samboeren min flyttet ut. Så der stod jeg med liten inntekt og ingen å dele ugiftene med. Jeg har prøvd flere ganger å snakke med både advokaten og utleier om min situasjon, men snakker for døve ører! Jeg sa at jeg må flytte ut fordi jeg har ikke råd til husleien og de ekstreme strømutgiften i dette store, gamle kalde huset. Slet lenge på leiemarkedet og med å finne noen som ønsket å leie dette gamle hust, men plutselig så løste det seg. Men nå får jeg ikke ut depositumet pga manglende husleie og får derfor ikke flyttet videre! Jeg ønsker selvsagt å gjøre opp for meg, men mener at vi kan møtes lit på halvveien med tanke på vanskelig å få tak i kontonummer, dårlige bofohold i dette huset og ting som ikke blir gjort som er lovet. De som skal leie her skal inn 1 desember, jeg har pakket ned alle tingene våres her og det har sikkert de andre gjort også. Og midt oppi det hele så venter nav på en erklæring fra legen og alle vet jo om lang behandlingstid hos nav, så kanskje står jeg helt uten inntekt fram til den saken ordner seg!! Skal ned til nav nå og spørre om hjelp......og det er jo ikke lett. De vil jo si at jeg ha alt for stor husleie....ehh....ja jeg vet....derfor jeg flytter....men jeg må vel flytte først og da er det jo for sent. Jeg får ikke flyttet uten depositumet mitt.....og må ha... til første husleie..... Og flyttedagen er 27 november.....en uke til..... Lurer på hvordan dette skal ende......hvor bor jeg og mine 3 barn da tro? Noen tips og gode råd på veien der ute?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå