Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Synes i grunnen det er litt spennende, jeg... Og jeg studerer straks bilder og kunst hos andre dersom de har noe pent - også bilder av barn og seg selv:) Vi har to lokale trykk, de er ikke så fine og skal nok vekk snart... Et trykk som jeg kjøpte på bruktsjappe - der kan man finne mye fin kunst altså! Dette trykket er til og med nummerert... Men best av alt - det er godt å se på. Vi har et stort bilde av min manns olderfar, et kunstfoto. Veldig stilig. Vi har et stort maleri av et stilleben med blomster. Det er bare deilig å se på. Så har vi et trykk av Frank Brunner. En investering, men veldig fint. Vil gjerne ha flere av han. Vi har et fat som vi fikk til bryllupet, kanskje ikke det vakreste i verden, men det er liksom vårt "bryllupsbilde" - også passer det faktsik her. Og en keramikksak vi kjøpte i Praha - den er vi veldig glad i. Kjøpte den i en liten kunstsjappe da vi var unge og gale uten barn... Også har vi fotografbildene av ungene. Ikke digre, men sånn passe store. Skal ha noen større etterhvert, fordi bildene ble veldig fine. Flere som vil fortelle om hva de har på veggene?
Gjest Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Vi har en del familiebilder (jadda, harry som få ;P), og så har jeg to malerier som onkelen min har laget (ordentlig kunstner han), og et stort rødt bilde med svarte streker som forestiller en jente og et hus og noe greier. (fått i gave en gang) Og ellers har vi enda fler familiebilder på kommoder og hyller.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Jeg synes jo at familiebilder er koselig, jeg da:) Om jeg skal mene noe er mindre smakfullt (det noen kaller harry) - så er det tørkede brudebuketter i sånn innkapsling... Men det er jo opp til den enkelte hva man vil ha framme. HI
Tweak Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Akkurat nå? Ingenting... :-( Nyoppusset stue :-D Og jeg synes det er vanskelig med å henge opp bilder! Vi har skråtak og dermed ikke så mange vegger å henge opp bilder på... Vi skal ha opp noen familiebilder som bryllupsbildene til søstrene til samboeren min, mine foreldre og min samboers mor. Tviler på at vi har opp bilder av barna deres, det blir litt overload... Vårt eget bryllupsbilde kommer opp når det er tatt til neste sommer :-D Jeg har ett, veldig spesielt bilde av Harald Kryvi, som jeg fikk i eksamensgave da jeg var ferdig på uib (http://www.kryvi.no/webshop.asp?page=bilde&os=6&pid=134&scat=0) som jeg skal ha opp så snart jeg vet hvor det kan henge. Er nesten litt internt, men jeg studerte i allefall realfag, he he. Og så må det bli et litt stort bilde bak sofaen. Vi hadde et ikeabilde der, av en slags allé. Synes det er et pent bilde, men en finner jo igjen ikeabildene uansett hvor en går liksom. Så det kan hende jeg går på jakt etter noe nytt og ser om jeg finner noe vi kan tenke oss begge to. Ellers så er det ganske stilrent her nå, både fordi jeg ikke liker å fylle opp alt som det går an å sette noe på og fordi jeg ikke har funnet det perfekte å pynte med enda. Én av de tingene jeg har framme er mormors gamle singer symaskin med sveivehjul! :-)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 Vi har egentlig ikke så mye på veggene. Har flyttet inn i nytt hus og har ikke helt klart å bestemme oss hvor vi skal ha ting. Men i stua skal vi ha 2 utrolig fine signerte akvareller i serie. Små bilder i større rammer. Arvegods.. En akvarell laget av en kunstner i familien. Bildet er spesielt fordi det er av en feiring vi hadde for noen år siden. Så har vi et bilde på lerret ala "bohus-maleri". Er ikke veldig begeistret for sånne bilder i utgangspunktet, men dette er veldig oss. Har heller aldri sett det hos noen andre vi kjenner. På spisestua har vi et stort fotografi. Nummerert av en kjent fotograf. Ellers har vi samlet familiebildene på en vegg i gangen. Og i en annen gang har vi innrammet barnekunst. Og gjett om ungene er stolt over den "kunst-utstillingen". Noe av det mest spennende når man er hjemme hos folk er å se hva de har på veggene og hvilke bøker de har. Blir alltid like overrasket når jeg kommer til mennesker som ikke har bøker.. Var på besøk hos noen for litt siden hvor jeg ikke engang så en eneste barnebok.. Altså, jeg var på omvisning i hele huset og så ikke en eneste bok.. Merkelig..
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #6 Skrevet 20. november 2009 Vi har ikke noe på veggene, men vi har fin tapet, med mye mønster i. Vi har bilder av ungene i bordramme på en sjenk i stua. Vi har mye store planter og lamper, og vi har flere dekorative speil.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #7 Skrevet 20. november 2009 På veggen opp til andre etasje har vi fagbrevet og sånn dåpsgreie til samboer.. Senere skal vi ha opp et bilde av en by og en bro.. Er et pusslespill, og jeg elsker det bildet.. På stueveggene har vi ingenting. Vi har ikke funnet det perfekte bilde enda, vi vet hva vi vil ha, men har ikke funnet det. (Vil ha noe med sjø og bølger. Har et bilde vi har tatt selv, og skal sjekke hvor mye det koster og om det blir fint å blåse det opp.. ) Ellers har vi småbilder rundt omkring.. Men de henger ikke på veggen.. Har ikke bodd her så lenge, så er ikke mange bildene vi har oppe enda..
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #8 Skrevet 20. november 2009 Jeg syns og det er spennende å se hva andre har av bilder, og bøker.. Elsker bøker og elsker bokhyller.. Til deg som syns det er rart at de ikke har noen bøker, er noen som gjemmer dem da.. Om du tar en rundtur i mitt hus, så ser du ingen bøker.. (med mindre jeg leser en og har den på stuebordet) Alle bøkene mine er på kottet. Haha, har min egen lille lesekrok der inne.. De mest harry bildene jeg ser er ikke familiebilder, men de 2 bildene som "alle" har. De 2 hendene som møtes, pekefingere.. Og det bildet av bygningsarbeidere som sitter på en bjelke over new york.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #9 Skrevet 20. november 2009 Jeg som syns det var rart med ingen bøker. Men jeg var jo på omvisning i hele huset og så ikke en eneste bok. Og med små unger i hus er det jo rart om ikke en eneste barnebok ligger noe sted.. Jeg har selv ikke bøkene på utstilling, de i stua står i skap med dører. Men så har vi en vanlig bokhylle i stua til ungenes bøker, puslespill og spill. Og så ligger det noen bøker på soverommet vårt. Og alle andre bøker står på kontoret, på barnerommene og i kjelleren. Så de ser man ikke om man ikke er på "inspeksjon".
Tweak Skrevet 20. november 2009 #10 Skrevet 20. november 2009 Ho ho, skyldig på "Gud skaper Adam" bildet... :-P Men det henger ikke oppe da (som nevnt tidligere) og tror NEPPE det kommer opp igjen heller. :-D Den perioden er forbi! :-D
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #11 Skrevet 20. november 2009 Over skjenken har jeg et 80x100 stort naturbilde kjæresten min har tatt på hytta hans. Vakker solnedgang på lerret I gangen (vi har lang smal gang mot utgangen) har vi flere bilder av oss på lerret, noen av hunden, noen av oss sammen og noen av oss alene. Jeg liker ikke hus der det ikke ser ut som det bor folk! Og når vi flytter i hus skal jeg ha opp bokhylle og få frem alle bøkene mine som ligger på loftet hos mamma og pappa! Elsker å titte i hyllene til folk nå rjeg er borte! Jeg vil ha et varmt og koselig hjem, og jeg vil ha bilder av familien og bilder vi har tatt fremfor ikeabilder som alle andre har! min mening
Gjest sug lut Skrevet 20. november 2009 #13 Skrevet 20. november 2009 Mye originalkunst, noe plakater, en god del foto (men ikke portretter, de har stå-ramme). I stua er det vel 75% originale malerier og resten dritkule innramma plakater.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #14 Skrevet 20. november 2009 Mest bøker - og noen plakater og barnehagebldene.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #15 Skrevet 20. november 2009 Vi har noen fotografier av Dag Alveng og noen malerier på lerret av Per Rosenberg. Ingen familebilder på veggen, vi har heller valgt å ha en digital fotoramme, helt genialt spør du meg :-)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #16 Skrevet 20. november 2009 Glemte en vegg med bokskap, koselig med bøker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå