Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Vi har mest sannsynlig pådratt oss svineinfluensaen. Hadde ei syk fra mandag, men hun er gudskjelov frisk, Meg og minsten har blitt dårlige nå... Han mest, jeg har bare litt feber og vondt i hodet, men det er ihvertfall såpass at jeg ikke kan dra på jobb. Og hva møtte meg når jeg ringte sjefen for å fortelle dette? Hun klikket på meg!! Fikk den leksa om at hun aldri hadde ansatt meg om hun hadde visst det skulle bli så mye tull, Hallo?? Jeg kan jo ikke noe for at vi er syke. Barna har vært endel syke, men bortsett fra at jeg måtte være hjemme på mandag, har det ikke gått utover jobben. Jeg har gått på jobb selv om jeg har vært endel småsyk igjennom høsten. Stilt opp så godt jeg kan når andre har vært borte av forskjellige årsaker. Jeg skjønner at hun blir frustrert. Klart det! Men dette er så uproffesjonellt synes jeg. Kan ikke gi meg huden full fordi vi er syke! Har veldig liten tro på meg selv, så dette går innpå meg. Jeg må jo passe på helsa til meg og familien før jobb, eller hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 skjønner godt at hun blir frustert om du er syk eller ungene dine er syk hele tiden... men ja, ganske uproffesjonelt av henne å reagere sånn.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Familie først jobb etter. Hadde startet å titte etter ny jobb om jeg var deg. Skikkelig uproffesjonelt ja!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Jeg hadde faktisk sykmeldt meg, og hvis du er organisert ville jeg tatt en telefon dit og luftet problemet litt. Hvis dette er noe du ikke klarer å komme over (hvilket jeg forstår utmerket) så ville jeg sett etter ny jobb om jeg var deg. Man kan ikke ha en sånn sjef....
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 Hei! Takk for svar Har vært hos legen i dag og ikke uventet hadde vi alle tre virusinfeksjoner. Svineinfluensasvarene får vi til mandag. Jeg kommer nok IKKE til å fortsette i denne jobben. Samboeren min var inne å leverte sykemeldingen for meg i dag, og hu hadde ennå ikke tatt innover seg at hun hadde reagert på en uproffesjonell måte.. Hun hadde blandt annet gitt uttrykk for at hun hadde gjort meg en tjeneste ved å ansatte meg!! Og når han konfronterte henne med at jeg hadde jo stilt opp når andre hadde vært syke eller borte, så hadde hun bare sagt at det gjør jo alle! AKKURAT!!!! Nå er det desverre meg som ble syk, så da må jo også jeg forvente at andre kan jobbe. Jeg har ikke jobbet der lenger enn 3 mnd og er ikke organisert, men skal ta opp forholdene med distriktssjefen. Dette er en stor butikk kjede som ihvertfall jeg forventet at skulle ha ordnede arbeidsforhold, men tok nok feil der. Gudskjelov har jeg veldig gode venner rundt meg som støtter meg, og mulig jeg får et annet jobbtilbud:) Synes det drøyeste var at hun tydligvis mener hun har gjort meg en tjeneste ved å ansette meg.. Jeg er en nogenlunde oppegående jente med gode resultater på skole og fungere i aller høyeste grad sosialt. Har aldri hatt problemer i tidligere jobber heller... Mitt problem er bare at jeg har dårlig selvtillit, og det har tydligvis hun funnet ut at hun har kunnet utnytte... Men da tror hun feil!! Jeg har mistet all respekt for henne som sjef. Selv om jeg ikke vil virke som en som gir opp, så kommer jeg ikke til å fortsette der. Men får håpe oppførselen hennes får konsekvenser fra ledelsen!!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #6 Skrevet 20. november 2009 Uansett om hun har oppført seg feil var det like feil av dere at samboeren din tok dette opp med henne. Dette er ikke noe han har noe med.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #7 Skrevet 20. november 2009 Selvsagt har hun gjort deg en tjeneste ved å ansette deg! Om du har vært mye borte i løpet av kun tre måneder så forstår jeg at hun er frustrert, men hun burde ikke ha sagt det sånn. Du virker veldig lite profesjonell som lar mannen din ta det opp med henne på denne måten, så hun er sikkert bare glad for å kvitt deg. Sorry, jeg mener ikke å være slem med deg, bare realistisk. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #8 Skrevet 20. november 2009 Har jeg skrevet at jeg har vært mye borte fra jobb på grunn av sykdom?? Nei, det er nettopp det je ikke har vært. Barna har vært syke, men samboeren min og jeg har klart å ordne oss så det ikke har gått ut over hverken min eller hans jobb. Det er først denne uken jeg har vært borte, selv om jeg også har vært mye i dårlig form gjennom høsten. Det jeg skrev var at andre har vært borte og da har jeg steppet inn på jobben. Synes det er voldsomt urettferdig at jeg da får huden full av kjeft når vi blir syke!! Samboeren min var innom jobben med sykemeldingen, og det var ikke hans mening å ta det opp med henne, det var derimot hun som begynte å rakke ned på meg. Skulle han da bare ta imot drittslengingen? Han var ikke ufin heller, bare sa ifra om at han syntes det var urettferdig mot meg å bli forbannet fordi jeg er syk!! Når det er en risiko for at man har svineinfluensaen skal man jo som kjent holde seg hjemme!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #9 Skrevet 20. november 2009 Hvor i landet bor du HI? Høres ut som min tidligere sjef det der...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #10 Skrevet 20. november 2009 Jeg bor i Buskerud. Vil ikke stedfeste det noe nærmere tror jeg... Hva gjorde du med situasjonen da?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #11 Skrevet 20. november 2009 Tidligere sjef.... Hun var virkelig ufin på så veldig mange måter at jeg sa opp før hun greide å knekke meg helt. Enkelte mennesker skulle aldri hatt ansvar for personale. Finn deg en annen jobb,virker ikke helt i vater når hun reagerer sånn,greit å bli stressa over fravær i sisse svinetider,men man er da profesjonell !
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #12 Skrevet 20. november 2009 Det er det som er poenget mitt. Er man i en lederstilling må man opptre proffesjonellt... Det er lett å bli knekt av sånt. Hun har egentlig vært ganske så ufin mot meg hele tiden. Jobbjakten er i gang. Orker ikke å finne meg i dette.
Lilleleen Skrevet 20. november 2009 #13 Skrevet 20. november 2009 Det høres ut som min tidligere sjef. Hadde jeg ikke sett at det var i en butikk, hadde jeg mistenkt at det var samme sjef! Fikk også huden full en gang jeg ble sykemeldt og hun prøvde å gi meg dårlig samvitighet. Syntes det er kjempetrist at det finnes slike sjefer. Si opp så fort du kan, blir ikke bedre. Masse lykke til med jobb søknader. Og masse god bedring til dere alle! Ingen fortjener å oppleve noe slikt, det er hun som har ett problem!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #14 Skrevet 20. november 2009 Tusen takk lilleleen Hun prøvde også å gi meg dårlig samvittighet fordi hun har planer i helgen. Skjønner ikke hva det er godt for... Annet enn å få meg til å føle det enda verre. Man kan jo ikke noe for at man blir syk. Uff... Vet ihvertfall at jeg aldri ville behandlet mine ansatte på den måten.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #15 Skrevet 20. november 2009 Beklager om jeg tok feil, men siden du skrev at sjefen din sa hun ikke ville ha ansatt deg om hun hadde visst at det skulle bli så mye tull, så antok jeg at dette ikke var første gang "Og hva møtte meg når jeg ringte sjefen for å fortelle dette? Hun klikket på meg!! Fikk den leksa om at hun aldri hadde ansatt meg om hun hadde visst det skulle bli så mye tull, Hallo?? Jeg kan jo ikke noe for at vi er syke. Barna har vært endel syke, men bortsett fra at jeg måtte være hjemme på mandag, har det ikke gått utover jobben." Hvorfor sa sjefen din at det har blitt så mye tull da? Noe må hun jo basere det på!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #16 Skrevet 20. november 2009 Det kan jeg ikke svare deg på anonym 19:43... For jeg har stilt opp så godt det lar seg gjøre med to barn og minimalt med familie rundt oss som kan stille opp. Da jeg var på intervju sa jeg med en gang at jeg hadde to barn hvorav en går på skole, og andre har halv plass i barnehage. Jeg sa at vi ville prøve å få full plass i barnehage om det ble en del jobbing, men stillinganonnsen sa 8-10 timer i uken, så trodde egentlig ikke det ble nødvendig med det første. Helt fra 1 uke har jeg stort sett ikke jobbet mindre enn 15 timer. Gjerne opp mot 25 timer.(Nei, det er ikke så mange timer, men ugunstige tider og korte vakter pr. dag har gjort at det har blitt problematisk) Muligheten for å få sønnen vår 100% i barnehage har ikke vært til stede, så vi har slitt ENORMT for å få dette til, men vi har klart det. Har vært utrolig mye stress og mye krangling i heimen pga dette. Samboeren min er jo selv i full jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå