Gå til innhold

GODT RÅD :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å dele mine erfaringer med dere her.

Jeg venter 3. mann i disse dager.

Min første fødsel lå jeg hele tiden på siden i en flat seng.. Var nok litt redd dissesmertene og syntes ikke noe var naturlig egentlig.. Fødselen tok 5timer.

Med andre mann hadde jeg bestemt meg for å stå til bena knakk under meg, og det gjorde jeg. Riene ble veldig effektive og fødselen var et faktum under to timer etter vannavgang.

Nr tre er velkommen i disse dagerog jeg skal stå så lenge jeg orker denne gangen også.. å fokusere på å slappe av i bekkenet og jobbe MED rien ... Skal bli godt å få det overstått. Gleder meg villt til å få denne babyen på magen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for tips :) Støtter meg til rådene dine, selv om jeg aldri har født før! Lykke til med nr 3!

Skrevet

Signerer dette:-) Venter nr. tre i disse dager. Jeg ville aldri funnet på å legge meg ned under fødslene. Bare de få minuttene åpningen og lign. ble undersøkt var et mareritt. Vandret rundt til jeg fikk lov til å krype oppi badekar. Første gang fødte jeg i vannet, men andre gang fikk jeg ikke lov, da fødte jeg på alle fire i senga. For meg er det helt unaturlig å ligge ned, men er klar over at dette helt sikkert er forskjellig fra person til person. Noen kan sikkert også ha problemer med å stå på bena under fødsel av fysiske årsaker.

Skrevet

Jeg glemte å fortelle at jeg har alltid sittet halvt oppreist i sengen under pressriene. Føler at bena ikke bærer når jeg kommer dit. Det er også best for min del å jobbe når jeg sitter/ligger. Men under åpningsfasen er det helt klart en vinner å stå mest mulig. Det er klart ved en laaaang fødsel orker man jo ikke dette hele tiden, men bruk tyngdekraften for det den er v ært. Og husk disse fødselssmertene er ikke farlige selv om de er vonde.. Prøv å ønsk dem velkommen i stedenfor å jobbe i mot dem. Få mannen til å minne dere på pusten og at du skal prøve å slappe av oppi det hele.

Lykke til alle mann :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...