Gå til innhold

Skoleball, ballkjole til 3500,- er det horribelt dyrt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt kjole til jenten min sitt skoleball, hun går i 9. klasse. Alle som har sett kjolen syntes den er perfekt til henne, men når dem ser prislappen syntes samtlige at det er en horribe pris.

Hva mener dere? Har jeg kasta bort masse penger for at jenten skulle få den "rette" kjolen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes dette avhenger av deres personlige økonomi :)) Og av og til er man heldig å finne "den rette" kjolen billig, andre ganger ikke. Men jeg vet hvor viktig det er med disse kjolene til skoleballet, så syns det er viktig at jenta er fornøyd. Men det er nå min mening da.

Skrevet

Vi har ikke spes veldig god råd, men det går helt greit med en utskeielse på denne summen en gang i ny og ne. Og se gleden hos jenten, for hun trodde langt fra at hun ville kunne få den pga prisen var for oss begge stort. Vi hadde i utgangspunktet sagt at en pris opp mot 2000,- var ok. Hun må jo ha en del tilbehør også.

Hun føler seg som en dronning i kjolen. Får legge til at hun er den eneste jenten vi har, resten er gutter.

Noe helt annet, om noen her skulle se. 800,- for oppsett av hår, skulle visstnok være rimelig, men jeg er ikke overbevist. Dette er hos en vanlig frisørkjede.

Skrevet

Nettopp, da har du jo også ei jente som VET verdien av penger og som setter veldig pris på at hun fikk denne kjolen. Tror den hårprisen er rimelig normal, har hørt over tusen kr flere steder. Det koster med fjortiser :)

Skrevet

Jeg ville nok sagt at det var en for dyr kjole for ei jente som gikk i 9.klasse,men det fine med slike kjoler er jo at det er ganske så lett å selge de igjen. Selv har jeg solgt flere kjoler på finn.no.

800 er en helt grei pris for oppsett, men ikke det jeg ville sagt var billig.

Skrevet

Dyrt ja, men bortkastet? Personlig synes jeg vel at nintendo ds og lignende er verre bruk av penger, men det er nå meg.

Skrevet

Nja.... Dyrt er det vel, men nå er jeg så heldig å ha divakjoler her jeg bor hvor man får DE fine kjolene til en billig penge :)) Dvs, de fleste ligger på max 1800,- og nedover...

Men jeg kjøpte meg en kjole til ett brullyp til 1800,-. Bare brukt den 1 gang, så kanskje litt bortkastet penger men... Var da fin i brullypet! :)

Men bortkastet er nok ikke de pengene, hun vil nok føle seg som en prinsesse den kvelden :D

Så kan du jo selge den ved en senere anledning, om hun ikke kan bruke den mer.

Skrevet

Vi har diva ikke så langt unna, men hun fant ikke den rette kjolen der. Vi handlet på amor. Kjolen vil hun ha for ever, som hun selv sa det. Men hun syntes også det var ok om vi skulle selge den for å få tilbake noe av pengene. Vi har lett effektivt etter kjole i 4 mnd, før hun fant denne.

Hun kan forhåpentligvis bruke kjolen flere ganger, om det blir anledning til det, hun er ferdig utvokst.

Skrevet

Jeg synest det.. Hadde hun vert 18-20 år så kunne hun sikkert brukt kjolen lenge.. Men det er jo opp til deg det da, hva du vil bruke pengene dine på..

Skrevet

Hun kan bruke kjolen seinere, hun har ikke vokst en cm siste året. Hun er 185 lang og kjolen er i XL. Så forhåpentligvis kan hun bruke den flere ganger.

Skrevet

Da kan du faktisk se det som en investering for henne. En kjole hun kan bruke flere ganger i livet, for slike kjoler holder seg i årevis, de går ikke av mote.

Skrevet

Ja det var en forferdelig pris, og jentene her i huset kommer nok aldri til å få påspandert så dyre kjoler... ;) Ikke til meg selv heller, annet enn brudekjolen. Hadde jeg vært rik derimot!

Skrevet

Og 800 er IKKE billig for oppsetting av hår, derimot er det svindyrt! ;)

Om det likevel er verdt det får jo være opp til enhver å finne ut av.

Hilsen frisør :)

Skrevet

ja, det syns jeg var kjempedyrt.

hvor ofte får en 15 åring bruk for en slik kjole?

men om det er bortkastede penger må du nesten avgjøre selv.

Skrevet

Som regel vil de ikke bruke samme kjolen to ganger. Iallefall er det sånn her jeg bor, når det gjelder ballkjoler.

Har også ei jente som skal ha ballkjole, og den kommer aldri i verden til å koste så mye som den du kjøpte.

Jeg har faktisk sett for meg en brukt kjole, på en butikk som selger ballkjoler som er brukt bare 1 eller 2 ganger. Pene ballkjoler til noen skarve hundrelapper.

Jenter i den alderen synes det er gøy med noe nytt, men så er det liksom ikke så morsomt året etter.

Skrevet

Kommer jo an på familiens økonomi, men det er ikke noe jeg ville ha prioritert, vi har ikke flusst med penger, men har det helt greit. Vi kunne nok ha tålt en slik utgift en gang i blandt, men vi må prioritere, og det er så fryktelig mye ting som hadde vært greit å bruke penger på, både til ungene og huset og til oss, og da synest jeg at å bruke såpass mye på en person egentlig er helt uaktuelt.

Skrevet

Er det så viktig med et skoleball? Det er jo å flytte ting nedover, når vi var mindre var det rosettballet som var viktig. Skoleavslutning på videregående var jo forsåvidt greit nok, men ikke så voldsomme greier.

Er litt mye for så små barn med dyre kjoler, hår og make-up, tar litt vel av synes jeg.

Skrevet

Får litt sånn Little Miss Perfect assosiasjoner. Syner det er ganske tåpelig at en voksen person mener ei lita jenta skal ha en kjole til 3500 til et skoleball. Ler meg skakk :) Den passer nok desverre ikke så veldig lenge, og en dag så blir den jo kun så ut av moten at den handler nok helt innerst i skapet. Er veldig naivt å tro at en jente i så ung alder blir å passe et plagg i mange år senere. En jentekropp utvikler seg i rekordfart. Enn hvis hun blir gravid som 16 og eser ut, hva skal hun med den da? For å sette det på spissen.

Her oppdrar du en fremtidelig divastar/bimbo.

Skrevet

Nei,hun kan jo bruke den fler ganger :) ordentlige kjoler koster jo som regel mye.

Skrevet

Hun kommer nok ikke til å bruke den så veldig mange ganger at det gjør noe, så et dårlig kjøp er det jo egentlig.

Men dine penger, om du vil bruke så mye på en enkelt kjole til tenåringsjente så er det jo strengt talt opp til deg.

Jeg synes det er altfor mye. Hvordan skal det bli i senere tid, at hun forventer seg kjole til flere tusen hver gang det er skoleball eller en større begivenhet? Blir å fore egoet for en ung tenåringsjente. Dere gjør jo henne bare en stor bjørnetjeneste.

Skrevet

Når hun er så lang, vil jeg tro det ikek er bare-bare og finne en kjole som passer..Og vil nok tro at det er sjelden hun føler seg fin (sier ikke at hun er uten selvtillit altså...Men fin som i,- finner ikke ord for hva jeg mener...Håper du skjønner)..JEg selv var 180 da jeg var like gammel som henne, og har alltid følt meg "for lang"......Følte meg aldri som prinsesse ihvertfall.....

Så gitt denne bakgrunnsinformasjon så synes jeg den var verd prisen...Barnas selvtillit er ubetalelig...HAdde hun vært "Noramle 170" cm og med en kropp som smatt inn i det meste, så hadde jeg faktisk synes saken var en annen..Men når man til daglig kanskej sliter med å finne klær som gjør at en føler seg fin og ikke mins som jente/kvinne, så kan en slik kveld være noe å leve på lenge :o)

Håper hun får en super kveld..Minn henne p å rett opp ryggen og være stolt over høyden..Ja, og trening..Håper hun trener...FOr oss "Lange" får fort plager med rygg og/eller hofter....Jeg berger grunnet jeg har trennt jenvt hele livet..Min rygg og hofter er ikke som de "skulle vært", men har tross mine 32 år ikke gitt meg nevneverdige plager enn sålenge..Legen min mener det er grunnet sterk muskulatur..

Igjen, håper hun får "the time of her life" :o) Kjolen var verdt det :o)

Skrevet

Det var grådig dyrt for en skoleballkjole ja...

Men har dere råd til det og synes det er greit selv, så gjør dere det som dere vil!

Gjør kjolen spesiell for jenta, slik at hun forstår at dette er en kjole som hun virkelig skal verdsette. Ta vare på kjolen og la den gå i arv og slik få den til å virkelig vare.

Jeg hadde nok ikke kjøpt en så dyr kjole med mindre det var en helt spesiell anledning og jeg er voksen!

Skrevet

Vi har det jeg vil kalle god råd, men 3500 for en kjole til skoleball synes jeg er i overkant, ja!

Kjøpte meg nettopp en vinterjakke til 3000, men måtte gå noen runder med meg selv først om jeg skulle unne meg det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...