utrolig78 Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Kjenner jeg blir helt svett for tida Både pga svineinfluensadebatten, men også pga barnevognvalg ;p Har jo kommet så mye nytt siden sist jeg hadde baby! 11 år siden... Noen gode tips? Hadde emmaljunga duo til gutten min, og mener å huske at sportsvogndelen ble lite brukt, og at vi heller da kjøpte sportstrille. Vet noen som sverger til Simo kombi, og andre vil bare ha duo... Har sett på Basson i det siste (Basson parma, var det vel), og syns den var fin. Men er den praktisk og god?? Gode forslag og erfaringer mottas med stor takk!
Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Jeg har en pent brukt Basson roma duo -07 du kan få kjøpe hvis du vil :-) LIkte den veldig godt og hadde brukt den igjen hvis ikke vi måtte ha tvillingvogn denne gangen.. :-P Har stor og god bag i motsetning til kombivognene, den ble vel mest brukt. Guttungen vår begynnte tidlig å gå selv så sportsvogndelen er av den grunn lite brukt. :-) Vet du ikke var på utkikk etter noen salgsannonse men har tenkt så lenge på å selge den så når jeg fikk se overskriften så tenkte jeg at nå får jeg hoppe i det :-P
utrolig78 Skrevet 19. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2009 Hehe, takk for det, men hadde egentlig planer om å vente med kjøp til januarsalget. Også har jeg jo sett en ny i så fin farge ) Men tusen takk for erfaringene! Og lykke til med tvillinger, så morsomt! Ble født tre tvillingpar her i Tromsø denne uka!
Granny Weatherwax Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Jeg hadde Basson Roma 05-modell til nr 1 og 2, og var godt fornøyd med den! Det jeg ikke likte helt var at trekket utenpå og på skjermen alltid er "bulkete" om du forstår. Trekket er ikke stramt og fint som på en Simo-vogn, f.eks, der patentet for å slå opp skjermen er en helt annen. Så flott ble aldri vogna mi, men veldig komfortabel og hadde god plass til mine lange barn. Husk at dersom du skal kjøpe den, bør du også kjøpe tilleggsutstyr til Basson. Vi kjøpte f.eks et Simo-søskenbrett, og det var veldig putlete å få det på. Vi solgte forøvrig vogna etter at 2.mann gikk over til sportstralle, så nå må vi jammen kjøpe ny :-) Denne gangen vil jeg ha Emmaljunga Duo Edge, men kjøper sikkert brukt.
kelebek Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 Hei! Har ikke denne vogna selv, men har erfaring med de fra barnehagen jeg jobber i. Jeg må innrømme at de virker litt "billige" (vet ikke hvilken modell vi har i bhg) Men alle tre vognene er rare i fjeringa, for myke på en måte, de har dårlige bremser og virker bare ikke solide i forhold til Simo, Emmaljunga eller Brio. Vet som sagt ikke hvilken modell eller hvor nye de er da. Så det er min lille erfaring.
rampete robin Skrevet 20. november 2009 #6 Skrevet 20. november 2009 Jeg har en stor basson vogn. Viking tror jeg den heter. Er en ren dypvogn uten bremser, men med utrolig god plass. er 90 cm innvendig, så kan brukes lenge og så ligger de så varmt og godt i vogna om vinteren, i forhold til i kombivogn hvor beina etterhvert blir på utsiden. Har blitt brukt til 4 barn (snart 5) og er like solid enda :-)
Snupi27 Skrevet 21. november 2009 #8 Skrevet 21. november 2009 jeg er ikke fornøyd med min basson vogn så vi solgte vår billig.. det var dårlige bremser. plutselig en dag røyk de uten forvarsel. kalesjen var dårlig. men det er stor og god plass til poser om vinteren. vi hadde roma basson duo vogn..
utrolig78 Skrevet 21. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 21. november 2009 Hmm. Takk for at du sier det, veldig kjekt å høre slikt. Regner med jeg ender med Simo eller Emmaljunga til slutt. Er jo også ganske vesentlig at vi får sommerbaby, og at den dermed er ganske stor til vinteren når den trenger varm pose osv. Akk ja, valgets kval.
FrøkenSprøken Skrevet 21. november 2009 #10 Skrevet 21. november 2009 Jeg synes også at disse vognene virker utrolig billige og "spinkle". Som om de kommer til å knekke hvis du humper dem ned en trapp eller noe. Er jo sikkert ikke slik, da. De bare ser sånn ut. Vet ikke hvor stor prisforskjellen på disse vognene er, men jeg ville heller ha kjøpt en brukt Emmaljunga/simo/brio enn en Basson. Vi har faktisk vært så heldige at vi fikk kjøpt en ubrukt Emmaljunga Duo Edge til 4500 kroner, så den står i kjelleren og venter på lillefrøkna:) Og så har vi en Quinny freestyle fra før av, når duovogna blir for stor og tung... Perfekt!
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 22. november 2009 #11 Skrevet 22. november 2009 Hadde basson på første mann, den var kjempe fin og trille, god plass. Men jeg har falt helt for Toka city voyager jeg da, så jeg kjøpte den som var grå og svart, følger med regntrekk, myggnett og voksipose. Kosta 3500!! www.dreambaby.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå