Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Fikk vite idag at sambo lyver. Han lyver masse. Kanskje ikke hver dag, han visste ikke helt.. Han tenkte ikke over det.. Det "bare kom", sa han. Helt kald, og følelsesløst... Viste NULL tegn til anger, og beklagelse.. Han satt der akkurat som om ingenting hadde skjedd, og ingenting hadde blitt sagt.. Vi har termin i slutten av januar, og dette er vært først barn.. Jeg trodde alt skulle bli annerledes, etter jeg ble gravid. At alt skulle endelig bli bra. Men nei, visst blei det annerledes, men langt ifra til det bedre... Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå.. Jeg blir ordentlig kvalm av tanken på hva han kan ha løyet om, alt han har sagt.. Begynte å gråte tvert når han sa det.. Gråt lenge etterpå også.. Det bare rant, og rant.. Han bare satt der, og fortsatte å se på tv.. Jeg er sliten, og har ikke hatt et helt knirkefritt svangerskap heller, nå er jeg bare ennå mer sliten, og nedbrutt.. Føler meg utrolig sveket.. Veit ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men var godt å få ut litt..
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 "Jeg trodde alt skulle bli annerledes, etter jeg ble gravid. At alt skulle endelig bli bra. Men nei, visst blei det annerledes, men langt ifra til det bedre... " Dette skriver du, så jeg går ut fra at forholdet ikke var tipp topp da du ble gravid. Hva er det som får kvinner til å tro at et barn gjør forholdet bedre? I mange tilfeller så er et barn med på å gjøre forholdet dårligere( det er en stor andel som går fra hverandre under barnets frste år), om deres forhold ikke er sterkt fra før, hva i all verden får dere til å tro at dere kommer dere gjennom en tid med nattevåk, skrik og uenigheter?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Var nok det hun trengte å høre nå, ja.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Et barn burde ikke bli laget for å redde foreldrenes forhold heller.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 22.59 Nei, ikke det jeg mente i det hele tatt... Det jeg mente, var at forholdet skulle bli bedre. At vi skulle bli voksne, og starte vårt eget liv, bli en familie... HI
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 Mine foreldre kranglet hele tiden, grusomt forhold. Men jeg er glad for at de laget meg allikevel.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 23.14 Har da ikke sagt jeg blei gravid for å redde forholdet, heller !! HI
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Ville prøvd å snakke med han, men det virker jo ikke som han er så villig til akkurat det. Kanskje søke rådgivning på familievernkontoret? Der får dere hjelp til å prate om det som ikke fungerer så bra, og det har reddet mange forhold/familier
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #9 Skrevet 19. november 2009 Du graver deg bare lengre ned. Om dere ikke er voksne burde dere i alle fall ikke planlegge barn.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #10 Skrevet 19. november 2009 23.19 Gi heller faen i å kommenter innlegget mitt, om dere ikke kan si annet enn dritt til meg ! :`( HI
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 19. november 2009 #11 Skrevet 19. november 2009 Alle lyver. Du også. Små løgner i løpet av en dag. Noe lyver mer enn andre, og noen lyver om større ting enn andre. Jeg mener å ha lest at man gjennomsnittlig serverer 20 løgner per. dag.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #12 Skrevet 19. november 2009 Om du bare vil ha sympati så deler de villig vekk på skravlesidene.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #13 Skrevet 19. november 2009 Harregud så frekke noen av dere er. Virker heller som det er noen av dere som kommenterer til henne som må ta å vokse opp.. Syns synd på deg jeg. At en mann ikke bryr seg om at du begynner å gråte og blir lei deg, og heller bare ser videre på tv sier jo litt. Når man er gravid tåler man jo ingenting og da trenger man mye støtte og omsorg, men det kan hende at ting forandrer seg da barnet kommer til verden, men jeg ville fått snakket ut med han skikkelig før det skjer, for hverdagen blir jo mye mer hektisk da. Spør hvorfor han lyger. Mange lyger fordi de vet at dama blir sur og at det blir en stor krangel om de forteller sannheten, selvom det kanskje er en filleting. Og det han lyger om kan være mange små hvite løgner.
Elinlita Skrevet 19. november 2009 #15 Skrevet 19. november 2009 Jeg har dessverre ingen råd å komme med, da jeg ikke har noe erfaring med temaet, men jeg fant denne artikkelen som gir en pekepinn: http://www.klara-klok.no/wips/440185332/caseId/1811189577 Lykke til med forhold og svangerskap, HI Husk at alt ordner seg for den som er villig til å prøve.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #17 Skrevet 19. november 2009 Jeg og typen min ble fort med barn, å jeg så for meg at jeg gjerne ville bli værende alene med banet. Men jeg hadde jo håp. En dag sa han til meg.... -Jeg føler at vi manipulerer hverandre. Jeg ble veldig utav meg, men i etterkant har jeg funnet ut at manipulering er noe vi lærer oss i oppveksten. Som en del av sosialiseringsprosessen. At det er noe vi gjør, selv om det ikke er bevist. Så jeg kan tenke meg at vi alle også lyver i større eller mindre grad. Uten at vi selv er klar over det. Eller vil det. Fra dagen jenta ble født. Forandret han seg helt. Fra å være en knall. Til og ta farsrollen på alvår. Så et forhåld kan bli mye bedre nor et barn kommer inn i bildet.
Anne-B. Skrevet 19. november 2009 #18 Skrevet 19. november 2009 Man tror det skal bli bedre når man blir gravid, fordi man har en forventning om at mannemennesket skal manne seg opp og ta ansvar! Jeg har vært sammen med en lystløgner, og det gikk til slutt ikke. At det er enkelte ting man vil skjule kan man jo til en viss grad ha forståelse for, alt etter hva det dreier seg om, men når man ikke lenger vet hva som er sant og hva som ikke er det, så er det fryktelig vanskelig å forholde seg til en slik person. De tenker en helt annen logikk enn flertallet.
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 20. november 2009 #19 Skrevet 20. november 2009 Her hvor jeg bor er det gratis samlivskurs for førstegangs foreldre. Mulig det hadde vært noe for dere? Vet ikke om det gjelder hele landet. Kontakt helsesatsjonen, for det er gjennom dem kurset blir holdt:) Lykke til;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå