Gå til innhold

Hva skal jeg si til jentene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen tidlig kl.9 er det "Talenttiade" på skolen....jentene mine skal synge begge to, de er så stolte og gleder seg masse. De vil at bestemor (svigermor) skal se på selvølgelig. Jeg ringte henne istad for å høre om hun kom. Hun sa nei, det var så tidlig og at hun måtte være hjemme og støvsuge!!! Kjenner nå at jeg rister, er så sinnsyk irritert! Jeg tenker på min mor som bor i USA som hadde vært så glad for å se på barnebarna...svigers bor kun 5 min unna skolen, uff synes hun burde skamme seg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Bestemor kan ikke komme". Det holder. Det blir hennes problem å forklare det til dem når de ses...

Skrevet

Eh..min eks-svgermor er litt på samme måten!

Du må si til henne at hun bør ta seg tid til det fordi det betyr mye for jentene dine. Om hun hadde noe viktig fore så er det greit, men å støvsuge???

Be mannen din om å ta en prat med henne.

Skrevet

Lyv og si at hun alt hadde noe viktig hun MÅTTE gjøre. Om jentene sier at det var synd hun ikke kunne komme, kan hun heller skamme seg bittelitt i alle fall.

Skrevet

Skjønner at du er irritert. Men selv om det sikkert hadde vært deilig der og da, så ikke fortell sannheten. Du får finne på en liten hvit løgn og si at betemor er opptatt, at hun er lei seg for at hun ikke komme.

Skrevet

Nei, aldri i verden skal jeg si "sannheten" til jentene mine....men jeg blir bare så lei meg! Jeg har INGEN familie her i Norge....det er i slike situasjoner at jeg ønsker at jeg bodde "hjemme"! Uff, kjenner at tårene presser på!

Skrevet

Jeg syns du skulle fortalt svigermor at du kom til å fortelle barna at hun skulle være hjemme å støvsuge. Hadde jeg gjort. Min svigermor melder seg på alle tilstelninger, og spør gjerne før vi nevner det. Koselig.

Skrevet

Har det på samma måte her, nesten, mine foreldre bur ikkje så langt unna som dine men langt nok unna for dei til å komma hit for ein slik ting.

Sønnen min spurte besteforeldra sine om dei ville komma i bhg og eta suppe med dei, begge går heime, eine er uføretrygda og den andre arbeidsledig, så dei har mulighet til å komma. Heldigvis så spurte ikkje ungane etter dei når dei ikkje dukka opp og eg sa heller ikkje noko. Svaret han fikk var nemelig "me får sjå"......da viste eg at dei ikkje kom..... Hadde mamma og pappa budd nærmare så hadde dei komme om dei var i samma situasjon, det veit eg for mamma har vore i bhg til søstra mi sine barn ved slike anledningar.....mamma jobbar 50% har det veldig fleksibelt med hvilke dagar ho jobbar.

Syns det er dumt at dei går glipp av slike anledningar med barnebarna sine....og ikkje minst for barnebarna sin del.......

Ingen ting er vel bedre enn stolte ungar!!! Ser at det lyser frå augene deiras!!

Lykke til til jentene dine!!

Skrevet

Takk for koselige svar, jenter! Deilig av og til med litt "utblåsning"!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...