Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 jeg har en datter på ett år som hoster veldig om natten...hun hoster litt om dagen, men stort sett bare om natten, begynner noen timer etter hun har sovnet, å da hoster hun til 4-5 tiden om natten... hoster til hun brekker seg, men sjeldent det kommer noe opp... var hos legen idag for tredje gang pga dette og nå fikk hun ventoline som hun skal prøve ut... noen som har erfaring? det er en ekkel tørr hoste hun har, nå ga jeg henne medisinen, tror hun klarte å puste i seg litt av den iallefall, og nå hoster hun litt, og da har på en måte hosten løsnet litt...er dette ventolinen som gjør, eller vil hosten forsvinne helt om medisinen virker som den skal??
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Har en datter med barneastma, som også bruker ventoline, og som har det på samme måte, hun starter hostingen noen timer etter at hun har sovnet. Hun ble betraktelig bedre etter at vi fant ut hva som feilte henne og hun fikk riktige medisiner. I gode perioder (da helst i vår/sommermånedene), så er hun så pass fin, at hun ikke har behov for astmamedisin i det hele tatt,og hun har lite- eller ingen natthoste. Men i vinterhalvåret da hoster hun bittelitt på nattestid, men ikke sånn at det går utover nattesøvnen hennes. Eneste er hvis hun er forkjølet, da blir atmaen forverret og hun kan hoste veldig mye, til tross for full dose med astmamedisiner. Håper selvfølgelig at hun vokser det av seg. Sjangsen for det, er jo der, særlig hvis en får astma i så ung alder:)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Det vil ta tid før hosten forsvinner helt. Først vil slimet begynne og løsne så vil du merke at det blir mindre hoste. Så din observasjon er nok riktig. Om ventoline virker så er vel sannsynligheten stor for at hun har astma, så da er det vel flutide eller annen astma medisin dere får i tillegg. Husk bare å ikke slutte å gi medisin om hosten forsvinner, for det er nemlig medisinen som gjør at hosten er borte (om det er astma vel og merke).
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Det begynte slik du beskriver med lillebror også. Vi fikk ventoline når han var 16 mnd og han sov en hel natt for første gang natten etter oppstart. Ventoline er jo medisin som skal virke med en gang, det er ikke forebyggende medisner. Nå går lillebror på ventoline og flutide og når han får hoste så forsvinner den ikke med en gang, men han hoster mindre og det går fortere over. Varer ikke i uker ut og uker inn heldigvis =)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 tusen takk for svar begge to:) håper på en måte at det vil virke og at hun får hjelp, for dette sliter virkelig på nattesøvnen vår!! legen mente at det er den mildeste formen for astma visst det viser seg å være det, pga hun kun har hoste, ikke noe piping eller surkling i lungene... men jeg synest det er skummelt med tanke på svineinfluensa....burde hun få vaksine da snart eller...?? har tenkt jeg var så heldig at vi ikke er i risikogruppen....så fort ble det forandret liksom....
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 ja hun kommer til å være i risikogruppen OM hun får diagnosen. Dette fordi hun nå kanskje kommer til å gå på medisiner daglig. Mest trolig hele vinteren så skal dere prøve å kutte på sommeren, for så å starte til høsten igjen (dette bare tipper jeg men veldig vanlig for de med mild astma).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå