Gå til innhold

Flere med "uforklarlig" høyt bt på slutten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke hatt høyt bt før, ikke i forrige svskap, aldri! Og nå, plutselig de 2 siste ukene har jeg høyt bt 140/90... Jeg forstår ikke hva det er og jordmor hadde ikke noe svar...

Ikke noe proteiner i urinen så jeg har ikke noe forgiftning..

9 dager til termin =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to dager igjen til termin og BT har økt til 135/90, har noe protein i urin 2+ og mye vann i kroppen 2+. Veldig vondt i hodet.

Er nok ikke svangerskapsforgiftning, men kroppen min jobber ihvertfall på høygir.

Men jeg har lest at grensa er 140/90, for at det må undersøkes nøye og man må ta det med ro.

Jeg er usikker på om jeg må ta kontakt med jordmor i morgen siden formen daler så plutselig.

Skrevet

Jeg hadde det også sånn, siste par ukene føk blodtrykket opp til over grensa. Helt mot slutten kom også proteinene plutselig, da ble jeg lagt inn og igangsatt. (var godt over tiden). Tror det er ganske vanlig, noen får forgiftning og andre unngår det, ingen vet helt hvordan dette henger ihop.

Skrevet

For meg høres det ut som du har svangerskapsforgiftning, siden du er så nær 140/90 ((feilmarginen ved måling er jo sikkert større enn 5) og har såpass store utslag på de to andre indikatorene. Når du sier at du har hodepine og formen daler tenker jeg at det absolutt kan være greit med en ekstra sjekk. Og blir du mye dårligere (magesmerter, kvalme.. symptomer på eklampsi) må du kontakte fødeavd. raskt.

Skrevet

Ja jeg fikk klarbeskjed om at hvis jeg fikk hodepine så måtte jeg kontakte lege med en gang! Så gjør det!! Du har alle de symptomene jeg fikk beskjed om å være obs på!

Masse lykke til lille frø!! :-)

Og takk for svar annabe36 =)

Skrevet

Hei!

Jeg var på kontroll i dag. Har ikke hatt høyt BT i svangerskapet, men nå var det blitt det. Legen mente at det var fordi jeg sov dårlig om natten... Fikk beskjed om at jeg måtte ta kontakt dersom jeg fikk hodepine. Jeg hadde fin urin og ingen ødemer i beina.

Jeg har 6 uker til termin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...