Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Jeg skal ha eksamen i grunnleggende ambulansefag (reform 94). Noen av dere damer som har hatt det faget? Bare lurer på om det bare er boken grunnleggende ambulansefag, eller er det noe mer i tillegg til den boken. Kanskje det ikke er hele boken? Noen som kan hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 HeiHei:) Jeg gikk ambulansefag for noen år siden. Har du en pensumliste fra skolen? Vet ikke om det er kommet nye bøker de siste årene, men vi fikk kjøpt en pakke med alle bøkene. Jon Richardsen har skrevet de bøkene vi brukte. Der heter en bok grunnleggende ambulansemedisin. Den eksamen vi hadde da året var ferdig- var tverrfaglig- der var også: Ambulansetjenestens operative funksjoner Akutte skader Akutt sykdom
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Jeg begynte for ett par år siden. Har de samme bøkene som deg. Tenkte å prøve meg som privatist med privatisteksamen i hvert fag. Slik jeg har forstått det så er det 5 yrkesfag. Har allerede tatt eksamen i operativ og skade. Neste på planlegningen er grunnleggende ambulansemedisin. Hvilken av bøkene brukte dere i det faget?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Nei, men jeg skal begynne å studere ambulansefag til våren. Anonym 21.51; Jobber du i ambulansetjenesten? Angrer du eller ? Er de flinke til å prate om hva dere har opplevd?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Hei! Jeg tar ekstravakter i ambulansetjenesten. Jeg tok ikke lærlingeplassen jeg fikk, men satte kursen for sykepleien i stedet. Min erfaring er at ambulansepersonell er MYE bedre til å debrife enn det sykepleiere på forskjellige arbeidsteder er. Det er mye vektlagt både i utdanningen og faget. Eneste stedet jeg har jobbet som sykepleier der det har vært avsatt tid til "ettertanke" er på legevakten. Min erfaring er at man i prehospitaletjenester og akuttenheter er mye mer opptatt av å bli bedre til neste gang- lære av akutt situasjoner. Er et kjempe spennede fagfelt! Ønsker deg lykke til videre! anonym 2151
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #6 Skrevet 20. november 2009 Jeg føler at jeg har to alternativer for å bli ambulansearbeider. Enten å vente til jeg blir gravid igjen, for å så ta utdanningen igjennom NKI når jeg har permisjon ( tror jeg har alle allmenn fagene fra før av) eller så må jeg ta et vikarkurs til våren, og da også ta utrykkingskurs forå deretter bare gå som vikar. Synes det er tryggere da med å være lærling ( tror jeg blir voksenlærling med tanke på lønn) enn å ikke ha fast jobb, da vi er avhengig at jeg også har en stabil inntekt siden vi har faste utgifter og huslån.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå