Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Vi flytter snart til Drammen, og har søkt barnehage til ettåringen fra februar. Bruker man stort sett å få plass, eller er det mange ettåringer som ikke får plass før hovedopptaket i august slik som i Oslo? Kjenner dere til Kjerraten, Tekna på Gulskogen eller Gulskogen barnehage? Og hvordan er egentlig Dampsentralen? Det er vel en slags oppsamlingsbarnehage for dem som ikke får plass på noen av barnehagene på prioriteringslisten?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 drammen har full dekning. ledige plasser i de kommunale bhg ligger på kommunens nettsider, det er ganske så mange. Kjerraten er en knallgod barnehage. godt med mannlige ansatte, gode naturopplevelser og flott barnehagebygg og uteplass. Tekna på gulskogen kjenner jeg ikke, men kjenner søsterbarnehagen på konnerud. Den er like god som kjerraten, men med litt færre mannlige ansatte (jo fler jo bedre miljø blant de ansatte mener jeg, og dessuten mindre innesitting og perlekjedelaging og mer frilek og utetid). Fantastisk gode pedagoger, god informasjon til foreledrene, flott egen bålplass med lavvo ute i skogen. Bruker nærskogen masse, men også flinke til ta bussen og lære om byen sin. Gulskogen barnehage, HOLD DERE UNNA! hjelpemeg. Ikvertfall de avdelingene som er i hovedbygget. Avdeling rødgata for de minste har godt personale med godt samhold. Men veldig kvinnedominert hele barnehagen med alt det gir.. pluss at det jo er en stor barnehage. og at den ligger midt i en veldig traffikert vei..
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Tusen takk for tips! Kjerraten høres helt super ut. Tekna er vel verre å få plass på da det prioriterer ingeniører som er fagorganisert i Tekna så vidt jeg har forstått. Vi har faktisk Gulskogen på førstevalg vi da :/ Nå blir det jo småbarnsbarnehagen i første omgang da.. Jeg har snakket med alle de nevnte barnehagene og ingen har ledige plasser før til august, så vi får vel en plass langt pokker i vold. Du kjente ikke til Dampen? Vi skal flytte til Gulskogen da. Er du kjent der siden du kjente til disse barnehagene? Jeg syns det virker veldig koselig i nærmiljøet der, og sentralt. HI
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Hmm, ang Teknas prioriteringer så skal du absolutt prøve deg om dere vil ha plass der, datteren til venninnen min fikk plass, foreldrene hennes er barnevernsarbeider og butikkansatt, ikke ingeniører akkurat Når trenger dere plass? Dere kan jo også undersøke over broen? jeg aner ikke hva som er av barnehager der, men ift dampen så kan det jo være like greit eller kortere vei for dere (nå vet jo ikke jeg akkurat hvor på gulskogen dere skal bo da) å gå rett over broen til lampeland og nedre deler av åssiden. Vi er innflyttere selv, men bor ikke langt fra gulskogen. har også en venninne med barn i avd rødgata og en annen med barn i avd eikervei. Hun med barn i rødgata er kjempefornøyd, mens hun andre har satt seg på venteliste og vil ha barnet ut av gulskogen barnehage. Dampen kjenner jeg ikke til nei, annet enn at den er veldig veldig stor :-/ Gulskogen er ellers både og, noen koselige boligområder og noen litt mindre koselige, som de fleste steder
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 Jeg er ikke kjent i Drammen i det hele tatt, men fikk navnet på disse tre barnehagene som skulle ligge i nærheten av der vi skal flytte. Jeg skal avvente litt og se om vi får noe svar fra kommunen, også kan jeg sjekke innom kommunens sider hvor det ligger liste over ledige plasser. Tusen takk for informasjon i alle fall. For oss som bor midt i storbyen blir det deilig å flytte til villastrøk med hage og kembogrill
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå