:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 jeg husker når jeg var liten. da kom familien inn på senga med sang, flagg, gave og 4 små bokser med yoghurt i forskjellige varianter og bursdagsbarnet fikk velge smak først. (vi fikk aldri det elllers i året) også fikk vi honnikorn jeg innser at småen våkner før meg, han er en sånn person. så jeg tenkte å legge en gave ved sengen hans. også skal han få sjokoladepålegg til frokost. det har han fått 1 gang før i sitt liv å da var han temlig syk. hva er deres tradisjoner?
Mille** Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Vi vekker ungen med bursdagssangen, muffins med lys på og gave på sengen. ) P.S. For å rekke dette før ungene våkner, må vi ha vekkeklokka på kl tidlig, tidlig. ;o)
cherry coke Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Her har vi allerede en liten tradisjon selv om datteren min er kun 4=) Kvelden før har jeg blåst opp noen ballonger og dekket et kjempefint frokostbord. Vekker henne med å synge burdagssang og så får hun kake med lys og en liten gave. Spiser ekstra god frokost med ferske varme rundtykker, mye godt pålegg som hun liker godt og kakao med krem:-) Hadde det på nesten samme måte selv og jeg har så gode minner fra det=)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2009 hinter du til at jeg burde være god mor å sette på vekkeklokka? hm.. han vokner mellom 5 og 6.30. syns det er en smule tidlig. men jeg kan jo sette på klokka på 6 og gjøre det om han ikke allerede har vekt meg. om jeg har viljestyrke nok da
cherry coke Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Jeg setter også på vekkerklokken og står opp tidligere enn henne. Det skjer aldri ellers=)
LivetErEnLek Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 Hos oss får bursdagsbarnet velge hva hun/han vil ha til frokost. Bordet dekker jeg kvelden før og det er ballonger, flagg og så mange lys som de er år. Vi tenner ett og ett lys, mens det fortelles en liten historie for hvert år barnet har levd. Feks: Si noe om fødslelen, hva barnet likte, hva som fikk det til å le, at det begynte å krabbe, gå osv og så tennes lys nummer en for å markere at barnet ble ett år. Så forteller man at det begynte i barnehagen, hvem det lekte med og andre spsielle ting, kanskje om en ferie man hadde og så tennes lys nummer to osv til man har tent alle lysene og sagt noe om alle årene de har levd. Min eldste gutt elsker den delen av bursdagen og han er nå blitt 13 år. Det er selvølgelig også noen gaver og synging av bursdagsangen.
YoMomma Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 Vi har ikke rukket å lage noen spesielle tradisjoner ennå (gutten er bare et år), men da jeg var liten pleide jeg alltid å våkne opp til en stabel med gaver fra foreldre og søsken ved siden av senga.. Det var himmelen for min lille barnesjel! Når jeg tenker over det så var ikke det så dumt. Da spiller det jo ingen rolle hvor tidlig ungene våkner.. (Og en våkner vel gjerne ekstra tidlig på sånne dager..) Og det var jo igrunnen gavene som var viktigst på den tiden. Senere på dagen vanket det kaker og brus og selskapeligheter.. Vi kommer nok til å lage vår egen versjon av den samme tradisjonen.. Men vil gjerne innføre extra special frokost på senga i tillegg.
nelliik m/blå & rosa Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Vi har heller ikke rukket å dra i gang noen spesielle bursdagstradisjoner for vårt barn, da lille blå bare er 13 mnd Men minnes mine egne bursdager da jeg var lita!! Mamma & pappa + mine to søsken pleide alltid å stå _ekstra_ tidlig opp, for de kom meg alltid i forkjøpet ;D Og da vekket de meg med bursdagssang, og ballonger som en av mine søsken kastet over sengen min. Så holdt den andre noen av gavene fra disse fire nærmeste. Mens mamma eller pappa holdt et serveringsbrett med muffins med lys, sjokomelk, fint oppskåret frukt på ett fat som alle fikk av og brødskive med morsomt yndlings-pålegg (alà salami med agurk-øyne, paprika-nese og majones-munn )) hehe. Også fikk mine søsken hver sin liten pakke - det gjorde vi alle på de andre sin bursdag, bare noe smått som feks tegnesaker, lite aktivitetsspill osv som alle kunne delta på En veldig koselig familiestund i senga Alle samlet! I løpet av dagen fikk jeg eller den som hadde bursdag bestemme middag, og så kom alltid resten av familien til kaker og kaffe med masse gaver på ettermiddagen Så barnebursdag noen dager etterpå Akkurat slik ønsker jeg å gjøre for lille blå!!! Husker noen ganger kunne jeg ligge å vente til jeg hørte bursdagsang, og latet som jeg sov da de kastet ballongene på meg hehe
erteposen + 4 Skrevet 19. november 2009 #9 Skrevet 19. november 2009 Jeg kommer meg aldri opp tidsnok til å vekke barna:) Vi spiser god frukost med varme rundstykker og godt pålegg. Bursdagsbarnet får muffins til frukost, og vi prøver å få hentet barna tidlig den dagen. Enten har vi bursdagselskap for venner, ellers så spiser vi god middag og is med godterie og ulike sauser. Familiefilm og popcorn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå