Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Er det mulig å finne ut om man er gravid lenge før en venter mens? De finner det vel kansje ut hos legen, men er det noen tester som en kan bruke så tidlig?? Har noen symptomer på graviditet og syns jeg skulle sjekka det nå og ikke vente helt til neste helg da jeg venter mens... Har ømme bryster, med mer synlige blodårer nå, mensmurring som har kommet og gått over ei uke nå, føler meg oppblåst og vært veeeldig trøtt i det siste... Sist menstrasjon var veldig kort, bare tre dager mot 5-6 som jeg pleier å ha. Så er ikke rart jeg mistenker graviditet da kansje eller? Og viser det seg at jeg ikke er det er det kroppen min som tror jeg er gravid... Hadde vært en koselig førjulsgave å fått isåfall selv om det ikke er planlagt, har to fra før og vi har snakka på at vi kunne tenkt oss et barn til etterhvert:) Så kansje det blir tidligere enn vi hadde tenkt. Bruker prevansjon, men er jeg gravid har det tydeligvis ikke funket;)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Noen tester slår ut et par dager før ventet mens. Så jeg hadde sett det an noen dager til og ikke kastet bort en test hvis det uansett er for tidlig. Hva slags prevensjon bruker du? Jeg brukte minipiller og hadde noen dagers omgangssyke, og dermed var nr tre et faktum for oss.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Så svaret litt sent, men vi bruker kondom og har helt ærlig nesten ikke hatt samleie de siste månedene egentlig, to-tre ganger i mnd. Men spørs om det er blitt et uhell alikevel. Har en test liggende, men vil ikke bruke opp den hvis den ikke kommer til å funke uansett...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Hei igjen Ja, jeg hadde som sagt ventet noen dager og sett an. Kondomer kan jo ha små "hull" selv om det er sjelden. Men det har vært flere her inne på DB som faktisk er blitt gravide med det. Personlig har jeg kobberspiral men føler meg liksom ikke helt sikker. Vi har jo som sagt tre stykker, og det holder liksom,hehe. Spennende dette, lykke til uansett hva du håper på:-)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 Ja jeg får vente noen dager til;) Ja er jo en liten sjans at en kan bli det med kondomer også. Jeg blir dårlig av p-piller og kobberspiral gikk jeg på etter jeg fikk nr to og ble gravid... Måtte desverre ta abort da vi følte at dette var altfor tidlig da minstemann ikke var så gammel enda. Så jeg stoler ikke på kobberspiral, men den har jo fungert for mange andre da. Så det er derfor vi bare har brukt kondomer nå, for vet liksom ikke hva vi skal bruke av prevansjon. Redd for at jeg ikke skal tåle hormon spiral også. Men som sagt er jeg gravid nå, blir jeg bare sååå glad:) Litt skremmende med tre på en måte, men alt ordner seg og en må regne med at det er slitsomt innimellom uansett hvor mange barn en har. Lykke til med din tredjemann også
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 hehe, leser nok litt feil. Trodde du gikk gravid med tredjemann nå, men du har allerede tre;) Hvordan syns du det er å være trebarnsmamma?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Hei igjen. Hehe...tredjemann er drøyt året nå, og de to elste er 3,5 år og 5 år. Det går veldig greit med tre. Synes egentlig ikke det er så mye mer med tre enn to. Og det er jo veldig koselig med tre. Uff, ble litt skremt når jeg hørte du ble gravid med kobberspiralen...Tre holder liksom for oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå