Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Mødre sammenligner barna opp og ned og i mente.Skryter i laaange drag av de,å kritiserer andre sine barn. Greit å skryte av barna sine,men med måte da.Alle forguder jo barna sine,og er kjempe stolte av de,men alle har ikke samme syn på barnet ditt. Barn er barn,altså mennesker og alle mennesker er forskjellige. Så hvorfor snakke om barna sine som om de er noen objekter?Det er ingen konkuranse. Hvorfor rake ned på andre sine barn.. Hører så ofte f.eks: Babyen til Pernille på 5 måneder kan ikke sitte ennå". Eller "På den alderen der kunne Marius gå allerede han". Skjønner greia? Barn er ikke noe mindre forskjellige enn hva vi voksne er. Vi driver ikke å sammenligner hverandre. Hvorfor ikke la barn være barn,å la barna utvikle seg i sitt eget tempo?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Enig. De aller fleste vil jo gjerne skryte av småtassene sine da! Men litt dumt blir det jo, når alt blir en konkurranse om hvem som er tidligst utvikla.. Jeg var kjempestolt den dagen mini greide å rulle begge veier ( da var hun 6 mnd) og leste her inne om en på 3 mnd som hadde klart det samme. Min datter er nå 10 mnd gammel. Hun kan reise seg litt, krabbe, åle seg. Helt normal egentlig. Men så kan jeg føle av og til at hun er "treig" i forhold til andre babyer som kan gå med gåvogna, rundt bordkanten, sette seg selv opp osv, gå selv ++ Når barna blir 3 år gammel ser man uansett ikke på dem hvem som lærte seg å gå eller krabbe først, så hva er greia med å sammenligne egentlig?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Normenn i et nøtteskall, alt for opptatt av alle andre enn seg selv!!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Jeg er helt enig..Sønnen min er veldig sent utviklet,han er nå 14 månder og krabber fortsatt,han reiser seg så vidt. Det får jeg høre ofte,at folk reagerer på at han ikke kan gå ennå. Så ja,hva er greia egentlig?Det er jo ikke det som avgjør hvordan barnet blir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå