Gå til innhold

Kan man trene som vanlig i første trimester???


Høygravid & klar for min lille

Anbefalte innlegg

Eller er det noe man bør være obs på?? Jeg har forsøkt å surfe litt på nettet etter råd og tips, men det er såååå mye forskjellig...

Noen sier at man fint kan trene som normalt, unngå pilates/yoga, mens andre sier man må unngå løping og høy aktivitet...

 

Skal til legen i morgen og regner med å få litt tips der, men er det noen av dere som har noen erfaringer/tips så hadde det vært supert...

 

Ha en fantastisk kveld videre :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan trene som normal fikk jeg beskjed av legen min idag, men jeg syntes det er ubehagelig, det gjør vondt i korsryggen og murrer veldig etter trening, så jeg har funnet meg noe nytt å trene nå!

Trente mye høypuls/step/styrke før jeg ble garvid, nå trener jeg indoor walking og vanngym...:) ARTIG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vell ikke gjøre vondt når man trener så da er det sikkert lurt å gå over til andre typer trening som du har gjort :)

 

Indoor walking er det tredemølle du går på da elller? Vanngym er det noe organisert? Kanskje jeg skal begynne å svømme igjen, sikkert bedre for musklene/ledd nå når man begynner å bli tyngre fremover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indorr walking er trening i sal på elipsemaskiner, nesten som spinning, men med staver og man buker HELE kroppen:)

Vann trening er organisert og veldig bra:) Effektivt, kondisjon og intervall trening:)

Senteret jeg trener på har begge deler MANGE dager i uka:)

Veldig fornøyd med alternativet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer veldig ann på hva du har trent før/ hvor godt du er trent.

Jeg trente like aktiv som jeg alltid pleier til 6-7mnd i forrige svangerskap og har tenkt å gjør det minst like lenge denne gangen hvis det er mulig.

Verken lege eller jordmor sa aldri at jeg ikke burde trene eller trappe ned. Men så var jeg heldig også som hadde fint blodtrykk, jern innhold og ingen ødem i kroppen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...