kommer nr3? Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 barnet er 8,snart 9 mnd gammel. aldri vært noe "flink" til å legge seg,og vi har vært igjennom både synging og holde hånd til jon blund kommer. når vi sluttet med dette etter en stund gikk det alikevel greit en periode,men nå er det på an igjen,siden det å stå i sengen er det gøyeste. vi har hele tiden hatt faste leggerutiner men nå er jeg og mannen uenige. han blir stående å hyle,og da bør vi??? bare legge han ned igjen og gå ut av rommet (han reiser seg før døren er lukket) gjenta dette til han sovner. eller "holde han nede" til han roer seg og sovner for så å gå ut? takk for svar!
elskerpusenmin og lillegutt Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Min lille jente begynte også sånn i den alderen. Vi prøvde så og si alt. Til slutt satt vi utenfor soverommet hennes og gikk inn og "hysjet" på henne hvert 3 minutt. Vi kjørte ikke Ferber på henne, bare hysjet og sa natta. Etterhvert ga det seg, men det var en liten prøvelse ei stund. Vi lukket heller ikke døren før vi la oss selv utpå kvelden. Kan hende han ikke liker at døren er lukket....
sprellemor Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Vi pleide å la henne gråte litt (et par minutter) slik at hun skjønte at det ikke var umiddelbar service etter leggetid, og gikk inn, la ned, sa god natt, gikk ut. Noen ganger la hun seg selv ned før vi rakk å komme inn til henne. Hvis hun kavet seg helt fullstendig opp (skjedde noen få ganger) tok vi henne opp og roet henne ned litt. Sto hele tiden inne på hennes rom i mørket, tok av og til dyna rundt henne så hun kunne roe seg ordentlig. Til slutt pleide hun da å gladelig legge seg. Sikkert temmelig utslitt. Husker ikke hvor lng tid det tok å roe henne ned de gangene, men kanskje totalt kvarter? Er noen år siden... Dette er ikke lett, men jeg tror det viktigste er at dere blir enige om fremgangsmåte, og gjør det samme. Så kan dere prøve den ene, og fungerer ikke det, kan dere prøve den andre. Alle barn er jo som kjent forskjellige :-) Lykke til.
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Jeg hadde kanskje prøvd og gått ut jeg. Og latt han finne søvnen selv, men det er veldig vondt i mammhjerte. Eller du kan prøve og "holde han nede" ved å stryke han på ryggen og synge litt. Men du må nesten prøve deg frem. For guttungen våres når han var rundt den tia så fungerte det med stryking på ryggen og synging.
Junijente07- Junigutt10 Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Av de forslagene du nevner er vel det å legge han ned igjen å gå ut av rommet en prosses som kan ta litt tid, men kanskje det beste. Gå ut av rommet og vent 2 min, gå inn og legg han ned igjen, gå ut å vent 4 min osv. så vil han etterhvert roe seg og legge seg ned. Dette er kanske en tidkrevende prossess, men vil gi resultat etter hvert. Med å holde han nede til han roer seg og sovner blir han vant til at dere er der til han sovner å det ønsker dere kanskje ikke?. Det er ikke lett men hold motet oppe. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå