Gå til innhold

p piller og kanskje gravid.. hva kan skje da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis noen vil forklare meg litt der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du mistenker at du er gravid så skal du slutte å ta pillene. Jeg vet ikke så mye om hva som kan skje, men når man går på pillen så gjør den at forholdene ikke akkurat ligger til rette for en graviditet. Modning av egg, tykkelse på livmorslimhinnen og alt det der som gjør at egget skal ha mulighet til å feste seg og bli der.

Hvis man fortsetter å ta pillen vil jeg tro at det blir vanskeligere for kroppen å lage "redet" der egget skal festes slik at det evnt. blir vanskeligere for kroppen å holde på et befruktet egg, selv om det er fullt mulig. Pillene gjør jo også noe med hormonbalansen i kroppen, så jeg vil tenke det også forstyrrer evnt. produksjon av graviditetshormoner i kroppen.

Ang. skadelige virkninger på foster så kan jeg ikke svare noe fornuftig desverre.

Skrevet

Jg ble gravid når jeg gikk på p pille. Fosteret døde men kan sikkert gå bra og.

Skrevet

Jeg er blitt gravid på pillen. Tok test, sluttet på pillen med en gang. Alt går bra med barnet:o) Vært to ganger på ul, første for å stadfeste terminen også den ordinære.

Skrevet

Jeg vet om ei som tok p-piller som normalt helt til hun oppdaget at hun var gravid. Da var hun faktisk 5 måneder på vei. Hun hadde faktisk blødninger som vanlig ved p-pillebruk. Hun fikk et friskt barn, som i dag er voksen:)

Skrevet

Jeg ble gravid med minipiller, og fortsette nesten en mnd før jeg skjønte at jeg var gravid. Gikk helt greit, gynekologen min sa at sånt skjer ganske ofte. Fikk en fin gutt.

Skrevet

Jeg ble gravid på pillen. Sluttet med engang jeg ble gravid. Spurte legen om dette kunne skade fosteret og han sa at det ikke var noen dokumentasjon som viser dette. Men sa at det likevel var viktig å slutte med engang.

Har i dag en velskapt, frisk liten gutt:)

Skrevet

Jeg ble gravid på p-pillen. Hadde ikke hatt blødninger på flere år, så merket ikke at jeg var gravid før jeg var i fjerde mnd. Var til flere leger/gynekologer som alle sa det samme; det tror det er litt større sjanse for å "miste" de første to-tre mnd. av svangerskapet hvis du fortsetter å bruke p- piller, og det er derfor viktig å slutte med en gang du oppdager at du er gravid. Men det er ingen ting som tyder på at p-pillebruken kan skade fosteret på noen måte. Gutten min er frisk og fin:)

Skrevet

De hadde antakelig ikke vært i salg dersom de hadde vært skadelige for fosteret. Da hadde det nok blitt mange tragedier. Jeg ble selv gravid på pillen (etter en natt med spysjuke), og legen sa at det ikke var noen risiko knyttet til dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...