2tettebabyer Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Har lest at mange vasker klærne en stund før fødsel så det er klart til den lille kommer, og jeg har og begynt med det. Veldig koselig.Jeg har fått beskjed om at det ser ut som jeg får en jente, men de kan jo aldri være helt sikker. Må jo innrømme at jeg har kommet hjem med mye babyrosa etter shopping. Må jo ta av merkelappen når man vasker det, men tenk da om det viser seg at jenta mi egentlig er gutt?? De kan jo ta feil. Noen fler som har tenkt tanken? eller er ul så sikker nå at dere tar sjansen??
ayaah Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 det varierer vel hvor sikker man er på ul, noen ganger er det ikke tvil, lett å se, mens andre ganger er det ganske usikkert... Hvordan ble det formulert for dere? :-) Har fått tre jenter før, det ble sagt at det ikke var HELT sikkert, men stemte lell. Denne gangen var det overhodet ikke tvil om at det er en gutt. Så nå sitter jeg med 500 rosa/blomstrete trøyer og bodyer i alle størrelser i kjelleren som ikke skal bli brukt, må nok investere i 99 % nytt ja :-))
2tettebabyer Skrevet 19. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2009 hehe :-) Hun sa at det så ut som jente, men at man aldri kan si det helt sikkert. Tør ikke pusse opp soverommet jentete jaffal, lar det være nøytralt.... Det blir nok jente, men om det blir gutt så sitter jeg med masse rosa tøy jeg ikke vil få brukt for, hvertfall ikke i denne omgang ;-)
nrtoventesfebruar2010 Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Med første mann så fikk jeg beskjed om at det var en jente og var det ikke det så visste ikke de hva de hadde gjort feil. Denne gangen hadde jeg og mannen min følelse på at det ble en gutt med en gang vi fant ut at vi var gravid og det stemte på hoved ultralyden. Senest på tirsdag fikk jeg bekreftet for 3 gang at det er en liten gutt. Har ikke kjøpt så mye blått men bra å kunne være sikker når man først vil vite hva det blir
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Jeg har tenkt tanken ja! har derfor latt være den store shoppinga etter rosa tøy. På ultralyden sa legen "det er nok en jente, men ikke kjøp inn bare rosa! jeg har tatt feil før" Vel, han kunne bedre holdt kjeft å latt meg gå i totalt uvisse! så her blir det mye klær i nøytrale farger å har jo endel bodyer å slikt etter tvilling jentene så er ikke krise. Var på 3D i håp om å få vite det der. MEN NEIDA! der sa de " vi pleier ikke se etter kjønn, vi bruker tiden på å få gode bilder av ansiktet." vel når mini lå med hodet langt inne i morkaka syns jeg de kunne tatt seg en liten titt iallefall! skal på vekstestimering den 4 des får satse på å få vite det da om jeg ikke bare gir blaffen å venter til fødselen.
Gjest Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 Har fått samme beskjeden før, at det antakeligvis var jente, men ikke helt sikkert. Jeg kjøpte noen få rosa ting rett etter ultralyd også ble det mer og mer (sengetøy, bamse etc). Jeg lurte også veldig på om det skulle være jente. Men tøyet jeg tok med til sykehuset var nøytralt. Jeg fikk jente altså. Denne gangen har jeg fått klar beskjed gang på gang om at det er gutt uten tvil og jeg føler meg mye mer sikker nå. Men tanken på at de KAN ta feil ligger jo i bakhodet. Jeg vet ikke hvor sikker jordmoren din var. Et "det kan se ut som jente" høres jo ikke 100% ut akkurat... men som regel tror jeg de fleste er forsiktige med å uttale seg med mindre de er sikre.
Gjest Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt noen gode ullbodyer i nøytral farge (brun, hvit, grå) og noen strømpebukser som jeg hadde vasket og lagt klare. Akkurat veldig rosa ville jeg bare ventet med å vaske, men det gjør jo ingenting at du har kjøpt de. Vi venter en VELDIG klar gutt (!) så vi har kjøpt blått. Riktignok ikke vasket enda, men vi har mye blått fra før så kan bare bruke det de første dagene. Du har nemlig helt rett i at de jo kan ta feil :-)
jente06 + jente09 + spire12 Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Jeg har så absolutt tenkt tanken ja men jordmor på ordinær ultralyd var relativt sikker, sa at om det kom ut noe annet enn jente skjønte ikke hun stort. Vi fikk også beskjed om jente når vi var på ultralyd for å sjekke morkake plassering i uke 32. Nå har vi en jente fra før så ikke så mye jeg trenger, men litt kles shopping har det jo blitt. Jeg har nå også begynt å vaske klærne, tenker at; ja ja om de skulle ha tatt så grundig feil så får vi bare ordne med noen blå klær i stede
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 19. november 2009 #9 Skrevet 19. november 2009 De kan ta feil selv om de er ganske sikre på kjønnet. Jeg jobbet i butikk som selger babyutstyr, en dag kom der inn en nybakt pappa som hadde fått seg en liten gutt. På Ul hadde de fått beskjed om at det var over 90% sikkert en jente, men ut kom altså en gutt. Ville no gått for mest mulig nøytrale klær, og bare litt rossa (som du kan spare på eller gi bort om du alikevel skulle få en gutt). Så kan du heller kjøpe mer rosa når poden er ute, om ikke du får nok av venner og familie.
2tettebabyer Skrevet 19. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 19. november 2009 takk for svar... Har foreløpig latt de dyreste tingene henge med merkelappen på, og tror jeg følger oppfordringen om å kjøpe inn litt mer nøytalt tøy... Jeg som ikke liker rosa en gang... likevel er mesteparten av klærne jeg har kjøpt rosa... hehe...
MammantM Skrevet 19. november 2009 #11 Skrevet 19. november 2009 Første ultralyd var jordmor 80% sikker på at det var jente. Andre gangen med ny jordmor så var hun 100% sikker på det var jente siden hun så en klitoris. Den siste og tredje gangen nå så de fortsatt en jente. Så jeg satser på at det blir jente og kjøper bare jentete ting Får håpe at det kommer ei jente da. Om det kommer en gutt så sender jeg pappaen ut for å kjøpe noen guttetrøyer med engang.
_Løvemamma_ Skrevet 19. november 2009 #12 Skrevet 19. november 2009 Begge jordmødrene på UL (en på opplæring) var het enige om at dette helt klart var en jente. Har likevel kjøpt mest kjønnsnøytrale klær, mye fordi pappaen er litt allergisk mot rosa. Men har vasket alt, også det som er typisk jentete. Om vi ikke får bruk for det så er det alltids noen andre som får en jente før eller siden
dykkedama Skrevet 20. november 2009 #13 Skrevet 20. november 2009 har ikke kjøpt noe rosa selv, men besteforeldre har kjøpt i rosa. Pluss at vi har arvet en del rosa tøy. Det som er nytt av de rosa plaggene, har jeg ikke vasket i tilfelle det kommer en liten pjokk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå