ønskerbaby2010 Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Det jeg lurer på er hvordan denne vognen er til bruk på skogsveier? Syns dette med vogn er kjempevanskelig.. Trenger en vogn som er man kan trille på skogsveier og andre grusveier! Kommer for det meste til å legge trilleturer til slike veier! Har forelska meg litt i denne vognen. Luftdekk er ett must! Men når jeg leser på enkelte sider, står det at denne egner seg best til bybruk? Noen med erfaringer rundt dette?
Kuraffen Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Vi har hatt TFK Joggster Twist til vår gutt som er litt over 2 år nå, og jeg har vært veldig fornøyd med vognen. Den ble brukt mest det første året, og i barnehagen har vi hatt en Teutonia Timmy (4 hjul). Jeg har gått masse turer med vognen, også mye på skogsveier, og syns den egner seg godt til det. Jeg venter nr 2 i begynnelsen av mars, og kommer til å bruke vognen igjen. Skulle jeg valgt vogn på nytt, så ville jeg kanskje vurdert å droppe svinghjulet og velge en TFK Joggster. Svingjulet har jeg sjelden brukt, det passer best til helt jevnt underlag, gjerne i butikker, så jeg har låst det til vanlig. Andre positive ting med denne vognen er at den er lett og tar liten plass når den er slått sammen. Vognbagen er stor og god, det samme er sportsdelen. Og den har gode skivebremser. Negativt så syns jeg den er har litt mye "dill" med masse glidelåser, lommer etc, så jeg designmessig så syns jeg f.eks OTH er en penere vogn. Men TFK er en praktisk og robust vogn av god kvalitet. Så jeg ville valgt TFK på nytt hvis vi skulle hatt en ny vogn nå.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Enig med hun over! Jeg har samme vogn kjøpt i 2008. Brukt den hver dag siden i fjor sommer og er veldig fornøyd. Hatt den med flere turer til hytta, og dit er det bare sti, steiner og røtter i ca 1 km, og det har fungert helt fint å trille dit. Det eneste som er minuset da er at den er en 3-hjuling, så den blir jo litt mer ustødig over store humper osv, men på vanlige skogsbilveier og brede stier fungerer den helt topp! Jeg er veldig fornøyd med vogna, og lurer på om jeg skal kjøpe meg en twinner twist duo nå til våren siden vi venter nr 2...... Det er jo en kjempefin vogn vet du! Lett å slå sammen, blir liten nok til å passe fint inn i bilen. Glidelåsene er muligens et minus for noen, for oss er det null problem. Og ikke minst trives junior kjempegodt i den. Virker solid og ER solid. Digg med skivebrems i nedoverbakkene!
ønskerbaby2010 Skrevet 20. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2009 Takk for svar! Er fremdeles usikker, men hjelper veldig å høre andres erfaringer! Er veldig skeptisk til 3 hjuling egentlig siden jeg syns de fort velter.. Men det er vel kanskje forkjell fra vogn til vogn! Så heller nok mer mot denne vogna nå. Står mellom denne og simo duo, det er litt forksjell på de! Er det fler med erfaringer, tar jeg gjerne imot Trodde egentlig dette skulle være ett lett valg jeg! Så feil kan man ta
C&B♥♀07+♂10♥ Lykkelig :) Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 Hei jeg har tfk Joggster (den med fast forhjul som ei over her nevner) fordi jeg ble anbefalt den da vi bor i skogen... den med svingbart forhjul kan visst fort bli ødelagt og slarkete i mekanikken på forhjulet ved mye skog og humping sa de i butikken. Bortsett fra det er de heltt like:)Er STRÅLENDE fornøyd med denne vogna, og skal ha den til nummer to også.. har man lange unger tror jeg nok det er den som varer lengst, for den er veldig lang i ryggen på sportsvogndelen, og baby bagen er også av de lengste på markedet (den var lengst når jeg fikk den i 2007) på trehjulinger vogna er utrolig lett og slå opp og sammen, tar liten plass og har altialt ikke noe å utsette på den lykke til med vognvalget, skal ikke være lett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå