Gå til innhold

ang betaling av barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi tjener over 4g i året, må vi da betale den høyeste satsen?? Vi har så vidt over, og viss vi må ut med neste 2500kr i måneden for barnehageplass + matpenger blir jo det fryktlig mye i vårt ganske stramme budsjett. Da er det jo ikke lønnsomt, men uten bhgplass kan vi jo ikke jobbe..

Hvordan fungerer det? Rett til å betale mindre utifra eksakt årsinntekt? Eller andre ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prisen for full barnehageplass er vel 2330,- uansett hvor mye du tjener.. Aldri hørt at du får redusert betaling hvis du har liten inntekt.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er jo en kjent sak at man får dekka deler av betalinga om man tjener lite, men jeg vet ikke om 4G er "lite"... utifra dems satser altså!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

men klart, om du allerede har fått beskjed om at dere tjener for mye, så tror jeg ikke det er noe vei tilbake.

Betaler 4400 i mnd for mine to jeg, og jeg tjener 9.700 i mnd... gubben tjener penger han også altså, men det er jeg som betaler bhg! Snaut ja..

Skrevet

Uff det blir jo så teit.. Betale så mye i bgh + husleie og regninger, så er det jo så å si tomt etter på da..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Skjønner du syns det er kjipt, men det kan desverre ikke gå på bekostning av bhg... :)

Skrevet

Dersom en familie samlet tjener mindre enn kr 235 000 i året, kan man søke om redusert barnehagebetaling fra kommunen, skjema for dette finner du på kommunen sin side om barnehage.

Skrevet

Vet ikke om jeg forstår deg rett, men dere må betale 2330 kr + matpenger.

Jeg goglet redusert bhg betaling og fikk opp blandt annet ett treff i bergen der du kunne få redusert bhg betaling om du og mannen/samboeren hadde en samlet årsinntekt på under 235 000 kr.

Skrevet

Da lærte jeg noe nytt i dag også:-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Alltid kjekt med dib! Jeg lærer støtt noe nytt :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...