Gå til innhold

Noen som vil hjelpe meg?????!?!?!?!?!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her å skal fylle ut søknad om foreldrepenger å syns det er så vanskelig...

Kan jeg fylle ut alt selv, eller må arb.giver fylle ut noe av det, eller se over??

Og er dette det eneste skjemaet jeg må sende inn... Sender med bekreftelse på termindato, og lønnslipp til meg og far til barnet.

Men noen andre skjema jeg må sende inn? stod en plass at arbeidsgiver må sende inn skatte-og inntektsopplysninger, må han det?

Beklager rotete innlegg altså...men trenger så hjelp her jeg sitter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger bare siste lønnslipp, men uansett må arb sted sende inn lønnsopplysninger om deg. Arb giver har eget skjema på jobben så du må fylle ut der.

Har du fast jobb/vikariat og har hatt det de siste 6 mnd så er det uansett den siste lønnslippen de går ut i fra.

Far trenger ikke og fylle ut når han skal ha fedrekvote, lønnsopplysninger osv ca 4 uker FØR din permisjon går ut.

Jeg leverte min søknad i går og fikk beskjed om at de gikk ut i fra min siste lønnslipp siden jeg er i et vikariat og har samme jobben i 6 mnd. Leverte også inn terminbekreftelse fra lege.

LYKKE TIL;);)

Skrevet

HI her, takk for svar :)

Jeg er jo "bare" 24 uker på vei, men vil være ute i god tid. Men jeg får ikke samme lønn hver mnd, går de ut ifra den lønnslippen jeg sender inn, eller ser de totalt?

Så da har arb.giver det skjema han da som han må sende inn?

Og når bør han sende inn de? :)

Skrevet

Tror nok at du muligens bør vente noen uker med og søke, for terminbekreftelsen må være etter 26 uke;).

Hvis du ikke har samme lønn så ser de på dine beste 6 mnd av de 10 siste månedene tror jeg og så får du et gjennomsnitt av dette. Sånn at du kommer best mulig ut av det økonomisk;)

Arbeids giver sender inn skjema om lønns og skatteopplysninger etter at du har sendt inn "varsel om permisjon" (tror det hetter noe sånt). Men det holder lenge om du søker permisjon 1 mnd før du går ut i permisjon..Jeg levert i går og jeg går i permisjon 27 november. Jeg ringte i dag for og høre om det hadde fått alt de trengte (nav roter jo en del) da fikk jeg beskjed om saken var allerde under behandling og at jeg kom til og få svar ganske raskt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...